پارالمپیکی‌های لرستانی همچنان چشم‌انتظار تحقق وعده‌ها‌

31 مرداد 1395

‌ورزشکارهای لرستانی که جواز حضور در پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو را کسب کرده‌اند، منتظر تحقق وعده‌های مسئولان استان هستند.


 


هفت ورزشکار، دو مربی و داور لرستانی تا چند روز دیگر به ریودوژانیرو اعزام می‌شوند که قرار بود پیش از رفتن به برزیل از آنان تجلیل و مراسم بدرقه برگزار شود، ولی هنوز خبری نشده است.


 


پتانسیل لرستان در دوومیدانی معلولان بسیار بالاست و با وجود مصطفی بهرامی مربی لرستانی تیم ملی و ورزشکارهایی از جمله سجاد محمدیان، حامد امیری، محسن کاییدی، فرزاد سپهوند، محمد فتحی گنجی، مسعود حیدری، کامران شکری سالاری و... همواره در میادین مهم بین‌المللی روی سکو رفته‌اند.


 


برای حضور در پارالمپیک 2016، کاییدی، امیری، محمدیان و فتحی گنجی از لرستان سهمیه کسب کرده‌اند و اردوی یک گروه از اعضای تیم ملی دوومیدانی نیز در چند نوبت با هدایت مصطفی بهرامی در خرم‌آباد برگزار شده است.


 


در پارالمپیک 2012 لندن، محسن کاییدی، فرزاد سپهوند و کامران شکری سالاری "یک طلا، دو نقره و یک برنز" کسب کردند و در پاراآسیایی اینچئون نیز لرستانی‌ها 11 نشان مختلف به دست آوردند و همین نشان می‌دهد که ورزشکارهای معلول لرستانی از ظرفیت‌های زیادی بهره‌مندند و به حمایت بیشتری نیاز دارند.


 


ورزشکارهای لرستانی از اینکه هنوز به وعده‌های تجلیل و مراسم بدرقه عمل نشده و تلاش‌هایی نیز در این زمینه دیده نمی‌شود، گلایه دارند.


 


انتظار حمایت و توجه بیشتری داریم


 


حامد امیری پرتاب‌گر وزنه اظهار کرد: از لحاظ بدنی در شرایط خوبی به سر می‌بریم، اما شرایط روحی خوبی نداریم و علت آن بی‌توجهی مسئولان استان به ماست.


 


وی ادامه داد: ورزشکارهای سایر استان‌ها به بهترین شکل تجلیل می‌شوند، اما در استان ما فقط وعده می‌دهند و با مسئولانی که قول و وعده داده‌اند، تماس می‌گیریم، اما پاسخ نمی‌دهند.


 


امیری با بیان اینکه شرایط استان به هیچ وجه پارالمپیکی نیست، افزود: خودمان هم باورمان نشده که می‌خواهیم در پارالمپیک شرکت کنیم و انتظار بیشتری از مسئولان استان داشتیم.


 


این ورزشکار لرستانی یادآور شد: پس از اینکه سال گذشته در رقابت‌های جهانی سه نشان طلا در ماده‌های دیسک، نیزه و وزنه کسب کردم، آن‌گونه که می‌خواستم این موفقیت در استان خودم به چشم نیامد.


 


وی که سابقه حضور در پیکارهای قوی‌ترین مردان ایران را دارد و به علت تصادف ویلچرنشین شده، تأکید کرد: دست از ورزش برنمی‌دارم، اما از مسئولان هم انتظار حمایت و توجه بیشتری داریم.


 


شرایط روحی خوبی نداریم


 


سجاد محمدیان دیگر ورزشکار لرستانی که شانس بالایی برای کسب مدال پرتاب وزنه پارالمپیک را دارد، نیز گفت: چهارشنبه هفته جاری استان را ترک می‌کنیم، اما خبری از عمل کردن به وعده‌های مسئولان نمی‌بینیم.


 


وی اضافه کرد: تمام ورزشکارهای لرستان در رشته دوومیدانی با تمرین‌های دکتر بهرامی مربی هم‌استانی شانس کسب مدال داریم، اما واقعاً از لحاظ روحی در شرایط خوبی نیستیم.


 



محمدیان یادآور شد: سال گذشته در پیکارهای جهانی نایب قهرمان شدم و سهمیه مستقیم پارالمپیک را کسب کردم، اما متأسفانه مسئولان استان حتی یک تبریک خشک و خالی هم نگفتند و توجه آنچنانی به ما ندارند.


 


قهرمان بازی‌های آسیایی اینچئون با اشاره به اینکه هم‌اکنون اردوی یک گروه از اعضای تیم ملی دوومیدانی در خرم آباد برپاست، اضافه کرد: چند ورزشکار غیربومی که در اردو حضور دارند و به ریو اعزام می‌شوند در استان‌هایشان تجلیل شده‌اند.


 


مسئولان به وعده‌ها عمل کنند


 


محمد فتحی گنجی که در پرتاب نیزه فعالیت می‌کند، هم گفت: ورزشکارهای سایر استان‌ها که قرار است به پارالمپیک اعزام شوند، از طرف مسئولان استان‌هایشان مورد تجلیل قرار گرفته‌اند، اما اینجا هنوز خبری نشده است.


 


‌وی یادآور شد: آقای حیدری مدیرکل بهزیستی لرستان به هر ورزشکار یک میلیون پاداش اختصاص داده و آقای الیاسی رئیس هیأت معلولان استان گفته که این پول را در مراسم بدرقه به ما بدهد، ولی فکر کنم خبری از مراسم بدرقه نیست.


 


فتحی گنجی بیان کرد: امیدوارم مسئولان اگر وعده‌ای می‌دهند به آن عمل کنند و با چنین وعده‌هایی سبب دلسردی ورزشکارها نشوند.


 


وی یادآور شد: 18 سال سن دارم و می‌توانم در چند پارالمپیک دیگر شرکت کنم و به حمایت مسئولان برای ادامه ورزش نیاز جدی دارم.


 


صحبت‌های ورزشکارهای لرستانی در حالی مطرح شده که چندین مسئولان استان بر تجلیل از آنان پیش از اعزام به برزیل تأکید داشتند ولی مثل آروین معظمی گودرزی عضو تیم ملی دوچرخه‌سواری که تنها ورزشکار لرستانی حاضر در المپیک 2016 بود و تنها خواسته‌اش تجلیل و مراسم بدرقه پیش از اعزام به ریو بود و عملی نشد، ظاهراً پارالمپیکی‌ها هم بدون تجلیل به برزیل عازم می‌شوند مگر اینکه در یکی دو روز آینده و "پیش از آن کز مسئولی نیاید هیچ کار" اقدامی کنند.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است