دو هزار زن سرپرست خانوار سبزوار در انتظار بیمه هستند

31 مرداد 1395

مرضیه کسرائی: یکی از اولویت های مهم بهزیستی را توانمندسازی زنان سرپرست خانوار دانست و اظهار کرد: تنها سهمیه اختصاص یافته به ما مربوط به سال ۸۵ است که ۹۳۷ بانوی سرپرست در مناطق محروم تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و مابقی نیز در نوبت بیمه قرار دارند.


 


وی افزود: اعتبارات سازمان بهزیستی گنجایش اجرای بحث بیمه را ندارد با این حال قول هایی در بحث توانمند سازی زنان سرپرست داده شده اما تاکنون به لحاظ کمبود اعتبارات عملیاتی نشده است.


 


کسرایی‌فر جمعیت تحت پوشش این نهاد را در سبزوار ۱۲ هزار خانوار با جمعیت ۳۰ هزار نفر برشمرد و گفت: این سازمان تنها دستگاه دولتی است که در راستای حمایت از خانواده های معلول، نیازمند و بی سرپرست در حوزه‌های اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری، اشتغال و مشارکت های مردمی فعالیت دارد.


 


وی با بیان اینکه حدود ۵ هزار و ۳۰۰ خانوار در حوزه اجتماعی تحت پوشش بهزیستی سبزوار هستند، افزود: در راستای ساماندهی کودکان، ۷ مرکز دخترانه و پسرانه با ظرفیت ۲۰ نفر در شهرستان وجود دارد و در مجموع ۱۴۰ کودک در سطح شهر در امر نگهداری از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست ۳ تا ۱۸ سال فعال هستند.


 


کسرائی ادامه داد: سال گذشته با کمک مردم و مددجویان ۴۵ کودک بی سرپرست و بدسرپرست در شهرستان شناسایی شد که از این رقم ۱۳ مورد شیرخوار، ۲۳ کودک بد سرپرست و ۹ کودک بی سرپرست به بهزیستی معرفی شدند.


 


رئیس اداره بهزیستی سبزوار خاطرنشان کرد: به لحاظ اینکه سبزوار فاقد شیرخوارگاه است و فقط مراکز استان ها از این ظرفیت بهره مند هستند، نوزادان شناسایی شده به مرکز استان منتقل شدند، همچنین به لحاظ محدود بودن ظرفیت مراکز و تامین سلامت جسمی و روحی کودکان برخی از آنها به دیگر مراکز خارج از شهرستان اعزام شدند.


 


وی به فعالیت ۷۵ مهد کودک در مناطق شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف سازمان بهزیستی ارائه خدمات به کودکان در مناطق روستایی و حاشیه شهر است، در این مهدها علاوه بر ارائه خدمات آموزشی به سه هزار و ۴۰۸ کودک زیر سن دبستان، توزیع غذای گرم به تعداد حدود دو هزار کودک برای پیشگیری از سوء تغذیه انجام می شود.


 


کسرائی فر همچنین با اشاره به فعالیت ۱۰ مرکز روزانه و شبانه در حوزه توانبخشی یادآور شد: از این تعداد، چهار مرکز شبانه روزی مربوط به نگهداری سالمندان، بیماران روانی و معلولین ذهنی و شش مرکز روزانه نیز مختص برنامه های آموزشی و توانبخشی است.


 


رئیس اداره بهزیستی سبزوار یکی از طرح های در حال اجرای سازمان را برنامه کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت بیان کرد و افزود: این طرح از سال ۹۲ در سطح کشور و بالطبع شهرستان شروع شده است در کمیسیون های برگزار شده سطح عملکرد بیش از دو هزار معلول را سنجیده است.


 


کسرائی فر در پاسخ به این سوال که تاکنون برای چه تعداد معلول سبزواری کارت صادر شده است، اظهار کرد: به لحاظ کشوری بودن این برنامه و زمان‌بر بودن آن، در حال حاضر برای ۱۰۰ معلول سبزواری از طریق استان کارت صادر شده است.


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است