دستگاه های مسئول با اهتمام و جدیت بیشتری حقوق معلولان در مناسب‏ سازی اماکن و معابر عمومی را پیگیری کنند

16 آبان 1395

عباس شیرخانلو در دومین نشست کمیته مناسب ‏سازی اماکن و معابر عمومی استان هرمزگان، عنوان کرد: باید نسبت به مبحث مناسب‏سازی توجه ویژه ای داشته باشیم چون تمامی افراد جامعه ممکن است در مراحلی از زندگی دچار ناتوانی جسمی و حرکتی شوند.


 


وی با اشاره به قوانین و دستورالعمل‏های مربوط به این حوزه، افزود: دستگاههای مربوط ملزم به نظارت و پیگیری هر چه بیشتر مطابق وظایف واگذار شده هستند.


 


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان ضمن تشکر از دستگاه هایی که تاکنون اقداماتی را در این خصوص به عمل آورده‏اند بر هماهنگی و همکاری بیشتر دستگاه های متولی در جهت اجرایی شدن مصوبات ستاد مناسب‏سازی استان تأکید کرد.


 



شیرخانلو خاطرنشان کرد: در اجرای ماده 2 اصلاحیه آیین ‏نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق معلولان شهرداری ها از صدور پروانه ساختمان و پایان کار برای ساختمان ها و اماکن عمومی و در صورت عدم رعایت استانداردهای تخصصی مربوط به معلولان و ضوابط و مقررات شورای عالی شهرسازی و معماری خودداری کنند.


 


وی گفت: همچنین اداره کل راه و شهرسازی نیز در اجرای ماده 9 آیین‏نامه موصوف به حسن اجرای ضوابط معماری و شهرسازی برای افراد معلول جسمی و حرکتی در تمامی اماکن عمومی نظارت کند و با هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل بهزیستی تمهیدات و اقدامات لازم را برای رفع موانع دسترسی معلولان فراهم کند.


 


 


منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است