معلول کتابخوان: خانواده ها به فرزندان کتاب هدیه کنند

24 آبان 1395

هانیه عرب جوان 26 ساله که در مراسم اختتامیه دومین جشنواره انتخاب بهترین کتاب با موضوع ' معلول، معلولیت و توانمندسازی' از سوی هیات داوران این جشنواره به عنوان یکی از هفت نفر برگزیده این جشنواره معرفی شد به خبرنگار ایرنا افزود: هرچه اطلاعات کودکان و نوجوانان بیشتر بشود، روی سطح فرهنگی آنها تاثیر می گذارد و آنها می توانند آینده بهتری برای خود و جامعه رقم بزنند.


این دختر جوان که به شکل مادرزادی از فلج مغزی کل اندام رنج می برد و به سختی قادر به صحبت کردن است، از 13 سالگی کار تالیف کتاب را آغاز کرده و تاکنون پنج عنوان کتاب تالیف کرده است. اکنون تالیف ششمین عنوان کتاب تالیفی خود را در دست انجام دارد که به زودی زیر چاپ خواهد رفت.


عرب، که کارشناس رشته حقوق است به خبرنگار ایرنا گفت: برخی نوجوانان و جوانان فقط به دنبال خواندن مطلب در اینترنت هستند که این کار آنها کاملا اشتباه است و باید بدانند که همه چیز در اینترنت وجود ندارد و باید با مراجعه به کتاب، اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورند.


وی که روی ویلچر زندگی می گذراند با شور و شوق وصف ناپذیری اظهار کرد: از کتاب خواندن لذت زیادی می برد.


عرب گفت: ارزش یک معلول با سواد بسیار بیشتر از یک معلول بی سواد است، چون نگرش افراد مختلف نسبت به یک معلول باسواد با احترام بیشتری همراه است.


'قهرمان عرصه زندگی' ، ' پرواز بر بال عشق ' ،' تولدی دوباره ' ، ' آوای الفاظ حقوقی ' ، 'سفیران ساحل امید در قوانین حقوقی' پنج اثر تالیفی این دختر معلول جوان ایرانی هستند.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است