تئاتر معلولان در جشنواره فجر به نمایش در می آید

25 آبان 1395

مریم فخریدر نشست خبری چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان، افزود: همچنین تعدادی از کارهای نمایشی معلولان برای اجرا در جشنواره تئاتر ادینبرو اسکاتلند انتخاب می شود.


وی در ادامه از برگزاری هشت کارگاه تخصصی از سوی هشت کمپانی خارجی از جمله بلژیک ، ایتالیا و هلند در چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان، خبر داد و گفت: کارگاه بیوگرافی تئاتر و زبان بدن از سوی آلمانی ها ، کارگاه زبان بدن در معلولان ذهنی ، توسط ایتالیایی ها و چهار کارگاه در زمینه تئاتر شورایی برگزار می شود تا معلولان با استفاده از این شیوه های تئاتری بتوانند حقوق نادیده گرفته شان را برای جامعه مطرح کنند.


دبیر چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان، گفت: همچنین در حاشیه برگزاری این جشنواره، پنل هایی از سوی متخصص تئاتر نابینایان از کشور هند برگزار می شود.


 


**تحسین مربیان معلولان هنرمند


هنگامه مفید، شاعر، ترانه‌سرا، نویسنده، بازیگر و کارگردان حوزه کودک و نوجوان که داوری بخش کودک و نوجوان چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان را نیز برعهده دارد در این نشست خبری گفت: تلاش مربی های معلولان هنرمند در عرصه تئاتر قابل تحسین است.


وی از اصحاب رسانه خواست تا تمام بازیگران معلول تئاتر را به عنوان ستاره های درخشان نگاه کنند و آنان را تنها نگذارند.


به گزارش ایرنا در ادامه این نشست از پوستر چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان، رونمایی شد.


چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان،12 تا 17 آذر امسال در شهر اصفهان با حضور 35 گروه نمایشی داخلی و 6 گروه نمایشی خارجی با موضوع «جشن دوستی ها با احترام به تفاوت ها» و تحت عنوان «امید آفرین» در بخش های تئاتر صحنه ای ، تئاتر خیابانی ، تئاتر کودک و نوجوان و بخش بین الملل برگزار می شود .


12 کارگاه آموزشی در حاشیه این جشنواره برگزار خواهد شد و در بخش بین الملل، مهمانانی از کشورهای آلمان ، ایتالیا، بلژیک، هلند، اوگاندا، ارمنستان، فرانسه ، هند و بنگلادش حضور خواهند داشت.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است