با حمایت مجتمع رعد مسابقات باشگاهی بوچیا برگزار می‌شود

10 مرداد 1390

محمد رضا دستیار نماینده و کارشناس فنی فدراسیون جانبازان و معلولان


 


با حمایت مجتمع رعد مسابقات باشگاهی بوچیا برگزار می‌شود


 


 


با هدف انتخاب تیم بوچیای مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، تمام شرکت‌کنندگان حاضر در کلاس آموزش این ورزش در یک دوره مسابقات داخلی شرکت کردند.


 


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد، 11 نفر از اعضای کلاس آموزش ورزش بوچیا برای شناخت اعضای تیم بوچیای این مؤسسه روز یکشنبه در مسابقات انتخابی شرکت کرده و با یکدیگر به رقابت پرداختند.


 


 


در این مسابقات که با حضور محمدرضا دستیار نماینده فدراسیون جانبازان و معلولان برگزار شد برای انتخاب 2 نفر اعضای هر  تیم از کلاس‌های چهارگانه بوچیا رقابت شرکت‌کنندگان آغاز شد و همچنین مسؤولان برگزاری تصمیم گرفتند پس از حضور پزشک متخصص و کلاس‌بندی وزشکاران رقابت‌ها ادامه یابد و نفر برتر هر کلاس انتخاب و معرفی شوند.


 


 


در حاشیه این مسابقات محمدرضا دستیار، نماینده و کارشناس فنی فدراسیون جانبازان و معلولان در گفت و گوی کوتاهی با خبرنگار مجتمع رعد، با یادآوری این نکته که ورزش بوچیا هر چند ورزش سنگینی به نظر نمی‌رسد اما از آنجا که توپ و وسایل آن از خارج وارد می‌شود ورزش گرانی محسوب می‌شود، افزود: در حال حاضر تلاش‌هایی برای تولید وسایل این ورزش آغاز شده است اما هنوز به نتیجه نرسیده است.


 


 


 


وی افزود: در حال حاضر تعرفه واردات توپ بوچیا 85 درصد است که قیمت توپ‌ها را به 600 هزار تومان رسانده است با وجودی که این ورزش که اثر مثبتی بر روحیه معلولان دارد اما شرایط به گونه‌ای است  که بدون حمایت مراکزی نظیر: رعد و کهریزک نمی‌توان این ورزش را توسعه داد. از این رو با در نظر گرفتن حمایت‌های مجتمع رعد ما برای برگزاری مسابقات باشگاهی بوچیا برنامه‌ریزی کردیم.


 


دستیار با اشاره به اولین سفرش در 12سال قبل به کشور ژاپن برای شرکت در مسابقات آسیایی، گفت: امکانات آنها قابل مقایسه با ما نیست تمام ورزشکاران ژاپن  ویلچرهایی دارند که با برق تنظیم می‌شود و مربی هیچ دخالتی در تنظیم وضعیت ورزشکار ندارد اما ورزشکاران ما و ما بسیار از نظر امکانات و تجهیزات  در کمبود به سرمی‌برند. از سوی دیگر ورزشکار ما باید با یک همراه که عمدتاً پدر یا مادر  آنها است باید در این مسابقات شرکت کنند که این امر کار اعزام تیم‌ها را دشوار می‌کند.


 


 


وی در مورد آثار مثبت این ورزش بر معلولان گفت: علی‌رغم آنکه این ورزش جزء ورزش‌های سبک محسوب می‌شود اما بسیار در روحیه ورزشکاران اثر مثبت دارد از این رو نقش مراکز خیریه‌ای چون رعد در توسعه این ورزش بسیار مهم تلقی می‌شود.


 


امیر نیک‌داد عضو تیم ملی بوچیا و دارنده مقام سوم کشوری در مورد ورزش بوچیا گفت: این ورزش در 4 کلاس BC1 تا BC4 برگزار می‌شود که قرار است برای هر کلاس 2 نفر به عنوان اعضای تیم رعد انتخاب شوند.


 


وی که با همکاری محمدرضا کاری، قهرمان آسیایی رشته بوچیا از پایه‌گذاران این ورزش در مجتمع رعد محسوب می‌شوند، گفت: فدراسیون جانبازان و معلولان تلاش می‌کند که ورزش بوچیا را در مرحله اول به صورت لیگ استانی برگزار کند و در مراحل بعدی این مسابقات را توسعه دهد.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است