نشست وابستگان فرهنگي كشورهاي پاكستان و عراق با مسؤولان مجتمع رعد

13 خرداد 1392


به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص تأسيس مراكز آموزشي توان‌بخشي در كشورهاي عراق و پاكستان و شناخت راه‌هاي توسعه همكاري‌هاي منطقه‌اي از سوي مسؤولان مجتمع رعد نشستي با حضور دكتر ماجد وابسته فرهنگي كشور عراق و همچنين محمد حسين جعفري وابسته فرهنگي پاكستان در محل اين مجتمع برگزار شد.


 


 


 


 


به گزارش روابط عمومي مجتمع رعد در اين ملاقات كه جمعي از مسؤولان مجتمع رعد از جمله مدير عامل، رئيس هيأت مديره، چند تن از اعضاي شوراي هماهنگي امور مراكز، برخي از اعضاء هيأت مديره، مديران روابط عمومي و امور بين‌الملل، حضور داشتند، ابتدا مهندس احمد ميرزاخاني با تشريح تاريخچه كوتاهي از مراحل تأسيس و شكل‌گيري مجتمع رعد، افزود: در آغاز راه مهم‌ترين هدف مجتمع رعد خارج كردن مددجويان توان‌ياب از كنج خانه‌ها بود كه در اين زمينه بسيار توفيق داشت در مرحله بعد كه آموزش منجر به اشتغال مورد توجه قرار گرفت هم بيش از ۷۰۰۰ نفر در دوره هاي آموزشي شركت كردند وتعدادي از ميان آنها جذب بازار كار شده‌اند.


 



در ادامه اين نشست دكتر ماجد وابسته فرهنگي كشور عراق با سودمند خواندن فعاليت‌هاي مجتمع رعد،  ياد‌ آوري كرد: خداوند در كتاب آسماني «قرآن» فرموده " ما فرزندان آدم را كرامت بخشيديم " پس برما كه مخلوقات آفريدگار هستيم فرض است تا انسان ها را تكريم كنيم و به‌ويژه انسان‌هايي كه مشكلات جسمي و حركتي دارند بايد بيشتر حمايت شوند.


 


ايشان در ادامه افزود: از آنجاكه تأسيس چنين مركز را دركشور عراق ثمر بخش خواهد بود در سفري كه به زودي به عراق خواهم داشت، موضوع را با وزراي ورزش و كار در ميان خواهم گذاشت و براي بازديد هيأتي از كارشناسان اين دو وزارتخانه برنامه‌ريزي خواهم كرد تا در آينده نزديك شاهد تأسيس مركزي با همين خدمات در كشور عراق باشيم.



در بخش ديگري از اين جلسه محمد‌حسين جعفري وابسته فرهنگي كشور پاكستان با اشاره به شناخت قبلي كه در بازارچه نوروزي از مجتمع رعد بدست آورده است، افزود: وجود مراكز آموزشي توان‌بخشي در كشور پاكستان يك ضرورت اجتناب‌ناپذير است و اميدوارم با فراهم شدن زمينه فعاليت مراكز مشابه، بتوانيم از توان و تجربه دوستان مجتمع رعد استفاده كنيم.


 


در اين نشست توافق شده مجتمع رعد علاوه بر انتقال تجارب آموزشي، تسهيلاتي براي آموزش مربيان و مدرسان كشورهاي همسايه فراهم آورد.


 



در پايان اين نشست شركت‌كنندگان از قسمت‌هاي مختلف مركز علمي كاربردي رعد و نيز كلاس‌هاي آموزشي و مهارتي مجتمع رعد بازديد كردند.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است