دکتر محمد کمالی شایسته تجلیل

30 بهمن 1394


آیین نکوداشت دکتر محمد کمالی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور، محمود خسروی وفا رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان، صدیقه اکبری عضو هیات مدیره و منصوره پناهی مدیر عامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد و گروهی از مدیران سمن­ های حوزه معلولان به همت انجمن مددکاری ایران برگزار شد.


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد؛ با حضور جمعی شخصیت­های علمی، فرهنگی، اجتماعی و... از مقام علمی و اجرایی دکتر محمد کمالی به واسطه پیشگامی در حوزه سلامت اجتماعی ایران قدردانی شد که با استقبال  کم­نظیر و پرشور مسؤولان سازمان­های دولتی، مدیران و کارشناسان دانشگاه­ها و سمن­ های حاضر در سالن اجتماعات سازمان بهزیستی کشور مواجه شده بود.


 


در بخشی از این مراسم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با برشمردن ویژگی­های شخصیتی دکتر محمد کمالی معاون اسبق توانبخشی بهزیستی کشور اظهار داشت: فرهیختگانی همچون دکتر کمالی در هر سازمان و ارگانی که باشند، منشأ اثر هستند و  فعالیت ایشان به دو جهت، یکی ماهیت کار در بهزیستی و دیگری به سبب شخصیت علمی، ارزش پیدا کرده است.


 


ربیعی در ادامه اخلاق‌مداری، آرامش در رفتار، مداومت در کار و همراهی با صاحب­نظران را از ویژگی‌های منحصر به ­فرد دکتر کمالی برشمرد و یادآور شد: جامعه نیازمند گروه‌های مرجع است و جامعه‌‌ای که به الگوهای رفتاریش احترام نگذارد و خدمات آنها را پاس ندارد به خوشبختی نخواهد رسید.


 


شایان ذکر است در این مراسم که خانواده این استاد دلسوز حضور داشتند، حاضران در سالن با بیان ویژگی­های شخصیتی و خاطرات سال­های دور و نزدیک مقام والای دکتر محمد کمالی را ستودند.


 


سپس دکتر محمد کمالی در پشت تریبون قرار گرفت و در ابتدا با یادی از والدینش و ارج نهادن به تلاش­های ایشان؛ از مقام شامخ شهدا به ویژه شهدای سازمان بهزیستی و همکارانی که در حوزه معلولان خدمت کردند و دیگر درمیان ما نیستند؛ یاد کرد و نام تعداد از آنها را برد  و یادشان را گرامی داشت.


 



 


وی همچنین از دوره­ های فعالیت خود در سازمان بهزیستی کشور و دانشگاه به عنوان دوره­ های مهم زندگیش یاد کرد در پایان این استاد فرزانه از حاضران و برگزار­کنندگان این مراسم قدردانی کرد.


 


در قسمتی از آیین نکوداشت، دکتر محمد کمالی به همراه خانواده ضمن حضور در جایگاه مورد تشویق فراوان حاضران قرار گرفتند سپس دومین نشان سلامت اجتماعی توسط «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «انوشیروان محسنی‌بندپی» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به دکتر « محمد کمالی» اهداء و از تمبر یادبود وی رونمایی شد.


 


بر پایه این گزارش در ادامه لوح تقدیر و هدیه خیریه رعد توسط صدیقه اکبری نایب رئیس هیأت مدیره مجتمع رعد به ایشان اهدا شد همچنین هدایای و الواح تقدیر روسای دانشگاه­های کشور، انجمن­های فعال حوزه معلولان و علاقه­ مندان به وی اهدا شد.


 


پخش مستندی از تصاویر و فیلم­های  ادوار خدمت دکتر محمد کمالی در سازمان بهزیستی در دهه هفتاد از دیگر بخش­های مراسم نکوداشت دکتر کمالی بود.


 


لازم به ذکر است دکتر کمالی متولد ۱۳۳۸ در تهران، دارای مدرک دکتری آموزش بهداشت و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران است و دو دوره از سال ۷۱ تا ۷۴ و ۷۶ تا ۸۱ سمت معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی کشور بر عهده داشته است.


 


دکتر کمالی همچنین در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پژوهشکده رویان و کمیته ملی پارالمپیک مسؤولیت­هایی داشته است و در حال حاضر نایب رئیس انجمن علمی آموزش بهداشت ایران و  عضو کمیته اجتماعی کمیسیون علمی راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام است.


 


وی در عرصه­ های علمی نیز علاوه بر تدریس در دانشگاه­ های علوم پزشکی مختلف، تاکنون حدود ۹۰ مقاله علمی پژوهشی داخلی و خارجی و تعداد زیادی مقاله در همایش­های داخلی و خارجی ارایه کرده است.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است