سياست سازمان های بهزيستی بايد براساس توانمندی معلولان تدوين شود

29 فروردین 1395

دكتر حسین نحوی نژاد در سومین نشست سراسری دبیران کمیسیون های پزشکی تشخیص نوع و شدت معلولیت كه در هتل آزادی مشهد برگزار شد، ‌اظهار كرد: خوشبختانه در این بیست سالی که در حوزه بهزیستی و توانبخشی خدمت می کنم نسبت به تمامی معلولیت ها اطلاعات كافی را كسب كردم و این حداقل مهارتی است که باید یک فرد بعد از این مدت فعالیت داشته باشد.


 


وی با اشاره به افزایش تاثیر مسائل سیاسی در حوزه خدمات بهزیستی كشور افزود: هیچ كدام از مسئولان سازمان بهزیستی نباید خود را تا حد یك جناح و بحث سیاسی خاص تنزل بدهند چرا كه در صورت شكست آن جناح گروه آسیب پذیر جامعه یعنی معلولان ضرر خواهند كرد.


 


معاون توانبخشی بهزیستی كشور با بیان اینكه در حال حاضر جامعه معلولان از كج فهمی و نبود درك متقابل رنج می برند، ‌ ‌ادامه داد: در همین راستا باید تمامی رسانه های جمعی از جمله روزنامه ها، صدا و سیما و خبرگزاری ها نسبت به گسترش فرهنگ توانمندسازی در جامعه تلاش بیشتری انجام بدهند.


 


وی عنوان كرد: از جمله اقدامات اساسی كه باید در سازمان های بهزیستی كشور انجام شود تدوین یك برنامه ریزی دقیق و منسجم است كه در قالب آن ابتدا باید تعریف صحیحی از معلولیت و ناتوانی ارائه و شناخته شود.


 


دكتر نحوی نژاد اضافه كرد: امروز افراد معلول در مراجعه به بهزیستی به دنبال هویت خود و نه تنها دریافت کمک های اولیه هستند لذا پزشکان سازمان بهزیستی باید از دید بیمارنگر خارج بشوند و با توانمندی های معلولان ما آشنا شوند.


 


وی با تاكید بر شناسایی توانایی معلولان به جای شناسایی ناتوانی آنها ابراز كرد: ارائه کارت های شناسایی به معلولان یکی از دستاوردهای جامعه بهزیستی است كه در ادامه نیز با بازنگری دستورالعمل ها و آیین نامه های موسسه های توانبخشی جهت ارائه خدمات مطلوب تر به معلولان حركت خواهیم كرد.


 


مهمترين مشكل توانبخشی معلولان نبود اعتبارات كافی است


 


معاون توانبخشی بهزیستی كشور با بیان اینكه مشكل اصلی معلولان را بیكاری اعلام و گفت: امروز بهزیستی نیازمند به اعتبار مالی بالایی است چراكه تا نیازهای اولیه معلول برطرف نشود آموزش و توانمندسازی موفق نخواهد بود.


 


وی با تاكید بر ضرورت همکاری های بین بخشی اضافه كرد: دبیران کمیسیون های پزشکی تشخیص نوع و شدت معلولیت باید کار وخدمت خود را بزرگ ببینند و نگذارند اخلال گران ما را در راه خدمت رسانی به معلولان ناامید كند.


 


دكتر نحوی نژاد اظهار داشت: ما در مسیر خدمت رسانی و پیشبرد اهداف سازمان بهزیستی نه جلوتر از بزرگان نظام حرکت می کنیم و نه اجازه می دهیم كه از پیشرفت های جهانی در این حوزه عقب بمانیم.


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است