پیگیری حل مشکلات قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در مجلس

27 شهریور 1395

صدیف بدری در مراسم پایانی همایش معاونان توانبخشی بهزیستی کشور در سرعین اظهار کرد: در این قانون الزامات موثری برای حل مشکلات معلولان و حمایت از آنها پیش‌بینی شده که امیدواریم با اجرایی شدن بخشی از دغدغه‌های جامعه معلولان ما برطرف شود.


 


وی افزود: تمام نمایندگان استان اردبیل با اتفاق نظر عضو فراکسیون حمایت از معلولان مجلس هستند و برای احقاق حقوق معلولان تلاش می‌کنند.


 


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ما پیگیر قانون جامع حمایت از معلولان هستیم که در مجلس در حال رسیدگی است.


 


بدری بیان کرد: پیگیری حل مشکلات قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بهزیستی استان اردبیل جزو هدف‌گذاری‌های اصلی است.


 


وی عنوان کرد: اختصاص سهمیه برای پذیرش افراد پشت نوبت پرداخت مستمری از جمله مواردی است که در دستور کار نمایندگان استان اردبیل در مجلس قرار گرفته که انتظار می‌رود سازمان بهزیستی در این زمینه مجوزهای لازم را صادر کند.


 


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با ابراز خوشحالی از راه‌اندازی طرح اجباری شدن مشاوره‌های ژنتیک قبل از ازدواج برای زوجین با هدف کاهش جمعیت معلولان در سطح جامعه بیان کرد: امیدواریم در استان اردبیل نیز شاهد اجباری شدن این طرح با همکاری سردفتران ازدواج و مراکز ثبت وقایع حیاتی باشیم.


 


بدری افزود: ما در نشست‌هایی که با انجمن‌های معلولان و تشکل‌های مردم نهاد غیردولتی داشتیم آنها از برخی کمبودها در پرداخت مستمری، کمک هزینه‌های تحصیلی، تامین و تجهیز وسایط کمک توانبخشی و دیگر بی‌توجهی‌ها و غفلت‌ها گله‌مند بودند که انتظار می‌رود با حمایت مسؤولان کشوری و سازمان بهزیستی این دغدغه‌ها برطرف شود.


 


وی با قدردانی از مدیرکل کارکنان تلاشگر این مجموعه در استان اردبیل که با سعی تمام تلاششان بر رفع مشکلات و معایب است، یادآور شد: جامعه معلولان ما نیازمند حمایت‌ها و همراهی‌های جدی هستند که امیدواریم برگزاری این همایش فتح بابی باشد تا بسیاری از معضلات، مشکلات و دغدغه‌ها برطرف شود.


 


منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است