کسب 2 سهمیه پارالمپیک برزیل توسط والیبالیست‌های معلول قم

6 فروردین 1395

محمود شریفی اظهار کرد: رشته والیبال نشسته یکی از ورزش‌های موفق و شاخص در بین رشته‌های زیر مجموعه هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان قم است و خوشبختانه همچنان برای ورزش قم افتخار کسب می‌کند.


 


وی ادامه داد: پس از کسب مقام قهرمانی در پیکارهای والیبال نشسته قهرمانی مردان آسیا، کسب رتبه نخست مسابقات والیبال نشسته بازی‌های پاراآسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی و توفیق در میادین مختلف، تیم ملی کشورمان بار دیگر در سطح جهان افتخارآفرین شد.


 


دبیر هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان قم افزود: تیم ملی والیبال نشسته ایران به عنوان قهرمان قاره کهن نماینده این قاره در بازی‌های جام بین‌قاره‌ای بود و توانست با اقتدار و شایستگی تک تک حریفان خود را شکست داده و در این جام نیز جشن قهرمانی بگیرد.


 


وی افزود: بازیکنانی که از سوی کادر فنی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان در مدت زمان آماده‌سازی تیم ملی برای اعزام به جام بین‌قاره‌ای در اردوی این تیم حضور داشتند، از 11 استان کشور انتخاب شده بودند و خوشبختانه حضوری شایسته در این رخداد مهم سال جدید داشتند.


 


شریفی عنوان کرد: تیم ملی والیبال نشسته کشورمان با برخورداری از کادر فنی و بازیکنان مجرب و توانمند در بازی‌های جام بین قاره‌ای بسیار پرقدرت ظاهر شد و در هیچ یک از مسابقات خود به حریفان نتیجه را واگذار نکرد تا با اقتدار عنوان قهرمانی این جام را به خود اختصاص بدهد.


 


وی بیان کرد: مسابقات والیبال‌نشسته جام بین قاره‌ای در شرق قاره کهن و به میزبانی کشور چین برگزار شد و تیم ملی کشورمان در این دوره از پیکارها، ابتدا در مرحله مقدماتی با تیم‌های چین، برزیل، آلمان، مصر و آمریکا هم‌گروه شد و از سد تمامی رقبا گذشت.


 


دبیر هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان قم افزود: رقابت‌های جام بین قاره‌ای والیبال نشسته با حضور 15 تیم در بخش مردان و 13 تیم در بخش زنان به انجام رسید و برای کاروان اعزامی جانبازان و معلولان کشورمان با کسب یک عنوان قهرمانی در بخش مردان و یک عنوان پنجمی در بخش زنان همراه بود.


 


وی با بیان اینکه والیبالیست‌های معلول قم یعنی سید حسین حسینی و حسین گلستانی نیز در این رقابت‌ها عملکرد خوبی داشتند، ابراز کرد: ملی‌پوشان والیبال نشسته قم همراه با دیگر اعضای تیم‌ ملی روز ششم فروردین ماه به ایران باز خواهند گشت.


 


شریفی با بیان اینکه تیم ملی کشورمان در دیدار نهایی این رقابت‌ها با نتیجه قاطع سه بر صفر بر برزیل غلبه کرد و با اقتدار جام قهرمانی را بالای سر برد، تصریح کرد: کسب قهرمانی در این رقابت‌ها با توجه به اینکه سهمیه پارالمپیک نیز در اختیار تیم ملی کشورمان است اهمیت زیادی داشت.


 


وی در پایان با بیان اینکه گلستانی و حسینی دو سهمیه ورزش جانبازان و معلولان قم در پارالمپیک آینده هستند، اظهار کرد: کادر فنی تیم ملی ترکیب تیم ملی برای مسابقات جام بین قاره‌ای را از بین بازیکنان جوان و جدید که فاقد کلاس‌بندی بین‌المللی هستند انتخاب کرده بود.


 


منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است