فلفلی: به فکر کسب سهمیه برای مسابقات جهانی هستیم

26 مهر 1395

برای تیم ملی فوتبال پنج نفره که بعد از قهرمانی و کسب مدال طلای بازی های پاراآسیایی اینچئون کره جنوبی موفق شد مدال نقره بازی‌های پارالمپیک ریو را هم به دست بیاورد، رقابت های قهرمانی آسیا مهم‌ترین رویداد پیش رو به حساب می آید. به خصوص اینکه این رقابت ها حکم انتخابی جهان را هم دارد و طبق صحبت های انجام شده احتمال دارد از این دوره مسابقات نسبت به گذشته، تعداد تیم های آسیایی بیشتری صاحب سهمیه جهانی شوند.


 


جواد فلفلی، سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره که این تیم را روی سکوی دوم پارالمپیک ریو قرار داد، در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در این مورد اظهار داشت: مسابقات قهرمانی آسیا آوریل سال ۲۰۱۷ میلادی به میزبانی مالزی برگزار می شود. این رقابت ها حکم انتخابی جهان را دارد و از همین رو حضور تیم های آسیایی در آن و چگونگی نتیجه‌گیری‌شان اهمیت زیادی دارد.


 


وی درمورد اینکه چند تیم از مسابقات قهرمانی آسیا صاحب سهمیه جهانی می شوند، خاطرنشان کرد: همیشه سه سهمیه جهانی در این رقابت ها توزیع می شد که قاعدتا در اختیار تیم های اول تا سوم مسابقات قرار می گرفت اما در جریان بازی های پارالمپیک ریو، مسئول انجمن جهانی فوتبال پنج نفره صحبت هایی مطرح کرد مبنی بر رایزنی و تلاش های انجام شده برای افزایش سهمیه جهانی تیم های آسیایی به چهار سهمیه.


 


سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره تاکید کرد: هنوز سهمیه توزیع شده در مسابقات قهرمانی آسیا و برای مسابقات جهانی مادرید به طور دقیق مشخص و اعلام نشده است اما در هر صورت باید بهترین آمادگی را داشت تا بتوان سهمیه جهانی گرفت.


 


وی با یادآوری اینکه مسابقات فوتبال پنج نفره قهرمانی جهان هر دو سال یک بار برگزار می شود، تصریح کرد: تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران تاکنون در این رقابتها شرکت نکرده است اما به طور حتم حضور در مسابقات آسیایی مالزی و کسب سهمیه مسابقات جهانی مادرید در برنامه این تیم است به خصوص اینکه فوتبال پنج نفره در برنامه بازیهای پاراآسیایی اندونزی قرار ندارد و در واقع به جز مسابقات قهرمانی آسیا، رویداد مهم دیگری برای تیم ملی فوتبال پنج نفره در پیش نیست.


 


فلفلی گفت: تیم ملی فوتبال یک بار از حضور در المپیاد ویژه ورزشکاران نابینا که هر چهار سال یک بار و در رشته های مختلف برگزار می شود موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. امیدوارم بتوانیم از رقابت های قهرمانی آسیا هم برای مسابقات قهرمانی جهانی کسب سهمیه کنیم و از اولین حضور در این رقابت ها به نتیجه ای ایده آل دست یابیم.


 


سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره خاطرنشان کرد: از ۱۱ آبان ماه مسابقات قهرمانی کشور آغاز می شود. همزمان رقابت های رده سنی جوانان نیز پیگیری خواهد شد. این مسابقات عرصه ای است برای استعدادیابی و انتخاب بازیکنان برای اردوهای آتی تیم ملی فوتبال پنج نفره.


 


 


منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است