سهمیه ساخت 263 واحد مسکن معلولان در مازندران

سهمیه ساخت 263 واحد مسکن معلولان در مازندران

14 بهمن 1395

‌معاون مشاركت‌های مردمی بهزیستی مازندران گفت: سهمیه استان مازندران به خانواده‌های دارای دو معلول درفضای شهری 135 و در فضای روستایی 128 مورد است كه بر اساس تفاهم نامه پنج جانبه بین بهزیستی، بنیاد مسكن، مسكن و شهرسازی،‌ انجمن خیرین و بنیاد مستضعفان به امضا رسیده است.

 

 نورالدین علاالدینی در آیین افتتاح مسكن معلولین شهرستان نوشهر در روستای علی آباد عسگرخان كه به مناسبت ایام دهه فجر برگزار شد، با اشاره به سیاست‌های سازمان بهزیستی در كمك به افراد معلول، اظهار كرد: ‌خدمات سازمان بهزیستی بر اساس این تفاهم نامه برای خانواده‌هایی كه فاقد مسكن هستند و دو معلول به بالا در منزل دارند و در عین حال دارای زمین هستند، در فضای شهری مبلغ 30 میلیون تومان بلاعوض است و در فضای روستایی نیز 18 میلیون تومان بلاعوض ‌و 20 میلیون وام قرض الحسنه در نظر گرفته شده است.

 

معاون مشاركت‌های مردمی بهزیستی مازندران با بیان اینكه تسهیلات در فضای شهری وجود ندارد و این تسهیلات تنها به فضای روستایی تعلق می‌گیرد، تصریح كرد: در فضای شهرهای زیر 25 هزار نفر 30 میلیون تومان تبدیل به 32 میلیون تومان می‌شود و وام روستایی 18 میلیون تومانی نیز به آن تعلق می‌گیرد.

 

علاالدینی خاطرنشان كرد: بر اساس سهمیه‌ای كه برای مازندران در نظر گرفته شده است، از 135 مورد شهری110 واحد ساخته شده و یا در حال احداث است و هنوز هم 20 مورد سهمیه باقی مانده ‌و در حال حاضر نیز اگر خانواده‌ای ‌كه صاحب زمین و دو معلول وفاقد مسكن باشد، این ظرفیت وجود دارد كه به آنان خدمات ارائه شود.

 

وی تاكید كرد: در بخش روستایی نیز هنوز 25 مورد سهمیه  باقی مانده است و اگر فردی در روستا ‌از نظر مسكن تامین نشده و دارای زمین است می‌تواند در چرخه حمایتی بهزیستی قرار گیرد.

 

این مسئول افزود: برای خانواده‌های دارای یك معلول دربخش روستایی 18 میلیون وام  برای ساخت تعلق می‌گیرد و كمك سازمان بهزیستی نیز 9.5 میلیون تومان است ‌و در خرید شهری تنها مبلغ 4 میلیون در نظر گرفته شده كه سازمان بهزیستی كمك می‌كند.

 

علاالدینی با بیان اینكه این تفاهم نامه برای خانواده‌های دو معلول است ‌و اعتبار آن برای خدمات مسكن تا پایان امسال است، اظهار كرد: احتمال تمدید این طرح وجود دارد، اما با توجه به وضعیت اعتباری كشور در شهرها حذف شده است

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است