ایجاد 180 مورد اشتغال برای افراد تحت‌پوشش بهزیستی

ایجاد 180 مورد اشتغال برای افراد تحت‌پوشش بهزیستی

23 بهمن 1395

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: تعهد اشتغال بهزیستی امسال 630 مورد بوده و تاکنون 180 مورد شغل ایجاد شده است.

 

علی عرب‌نژاد : با اشاره به اینکه سهمیه مسکن استان 2358 واحد است، گفت: از این تعداد 2120 واحد تاکنون جذب شده و مابقی در حال جذب است.

 

وی، مجموع واحدهای واگذار شده را 1203 واحد اعلام کرد و در خصوص تعداد واحدهای در حال ساخت نیز افزود: تاکنون 917 واحد ساخته شده که از این تعداد 756 واحد بالای 90 درصد، 161 واحد 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: 138 واحد در سال 94 واگذار شده و 400 واحد نیز آماده واگذاری است.

 

عرب‌نژاد در خصوص میزان اشتغال‌زایی برای افراد تحت‌پوشش بهزیستی گفت: تعهد بهزیستی طی سال گذشته 630 مورد بوده در حالی که میزان اشتغال ایجاد شده طی این مدت 938 مورد بوده است.

 

وی اظهارکرد: تعهد اشتغال بهزیستی امسال 630 مورد بوده و تاکنون 180 مورد شغل ایجاد شده است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی در خصوص مشارکت‌های مردمی نیز گفت: اعتبارات جهیزیه طی سال گذشته مبلغ 1500 میلیون ریال بوده که به 134 زوج پرداخت شده است.

 

عرب‌نژاد افزود: اعتبارات جهیزیه طی سه ماهه نخست امسال به میزان 270 میلیون ریال بوده که به 18 زوج پرداخت شده است.

 

وی ادامه داد: افراد پشت نوبت در واحدهای اجتماعی و توان‌بخشی در مجموع 440 نفر است که نیازمند تخصیص اعتبار برای پرداخت کمک هزینه جهیزیه است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی در ادامه در خصوص عملکرد حوزه معاونت پیشگیری نیز از انجام 4 طرح ملی در راستای گسترش خدمات مشاوره ژنتیک برای اولین بار در استان خبر داد و افزود: پوشش بالای 97 درصدی برنامه غربالگری بینایی و شنوایی در سطح استان با هدف پیشگیری از معلولیت‌ها، ساماندهی مراکز مشاوره اجتماعی استان از دیگر اقدامات انجام شده معاونت بهزیستی است.

 

عرب‌نژاد در خصوص عملکرد حوزه معاونت اجتماعی نیز گفت: طرح توانمندسازی اجتماع محور محلات با رویکرد کاهش فقر در دو شهرستان بیرجند و درمیان، راه‌اندازی خانه امن ویژه زنان خشونت دیده طی سال گذشته، اجرای طرح جامع ارزیابی مهدهای کودک و درجه‌بندی تمام مهدهای کودک شهری و روستایی و تدوین شناسنامه اجتماعی استان از اقدامات حوزه معاونت اجتماعی بهزیستی استان است.

 

وی، اجرای طرح توان بخشی مبتنی بر خانواده (مراقبت در منزل) 120 نفر تحت پوشش در شهرستان‌های بیرجند و قاین، ایجاد اشتغال برای 32 نفر مراقب طرح، طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه C.B.R، پوشش 100 درصدی جمعیت روستایی استان، شناسایی 9131 معلول در مناطق روستایی، تحت‌پوشش قرار گرفتن 40 نفر از معلولین پناهنده افغان را از جمله اقدامات حوزه معاونت توان‌بخشی اعلام کرد.


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است