لشکری: به دنبال قهرمانی پاراتکواندو در آسیایی کره جنوبی هستیم

لشکری: به دنبال قهرمانی پاراتکواندو در آسیایی کره جنوبی هستیم

24 بهمن 1395

رییس انجمن پاراتکواندو گفت: تمام تلاشمان بر این است تا در مسابقات قهرمانی پاراتکواندو آسیا، از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم.

 

مسعود لشکری، با اشاره به اعزام تیم ملی پاراتکواندو در 3 وزن 61- ، 75 و +75 به مسابقات قهرمانی آسیا تیرماه در کره جنوبی افزود: برای این که بتوانیم حضور موفقی در این رقابتها داشته باشیم و از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم، اولین اردوی تیم ملی پاراتکواندو از اواخر فروردین با حضور نفرات تیم ملی و نفرات برتری که از مسابقات قهرمان کشوری اصفهان گزینش  شدند به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد. قبل از اعزام به این رقابتها از نفرات حاضر، انتخابی درون اردویی گرفته خواهد شد و 10نفر از بهترینها در کلاس 42، 43 و 44 و اوزان -61، 75 و +75 به مسابقات قهرمانی پاراتکواندو آسیا که از 11 تیر به مدت 6 روز در چونچئون کره جنوبی برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

 

وی گفت: سال گذشته و در بخش تکواندو مردان که در مانیل فیلیپین برگزار شد، تیم مردان موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و در مجموع امتیازات نایب قهرمان آسیا شدیم، اما در دومین دوره این رقابتها عزم خود را جزم کردیم که تحت هر شرایطی قهرمانی را به خود اختصاص دهیم و 40امتیاز رقابتها را کسب کنیم.

 

لشکری خاطرنشان کرد: چون تیم ملی پاراتکواندو برای اولین بار در پارالمپیک 2020 حضور پیدا خواهد کرد، برای کسب سهمیه ورودی بازیهای پارالمپیک باید از هم اکنون امتیازات لازم را از مسابقات آسیایی که 40امتیاز و مسابقات جهانی 100امتیاز دارد، کسب کنیم. هر چقدر بتوانیم امتیازات بیشتری را از تورنمنت‌های مختلف کسب کنیم، شرایط بهتری را برای کسب سهمیه پارالمپیک خواهیم داشت. هر چند در حال حاضر نیز 4نفر از ورزشکاران ما جزو برترینهای پاراتکواندو دنیا هستند و رنکینگ اول تا چهارم جهان به ورزشکاران ایران اختصاص دارد.

 

رییس انجمن پاراتکواندو در پاسخ به این پرسش که وضعیت بانوان در این رشته چگونه است؟ افزود: در بخش بانوان ما هنوز نتوانسته‌ایم نفرات خوبی را برای این رشته شناسایی کنیم. اگر بتوانیم نفرات خوبی را شناسایی کنیم که کلاس بندی آنها از سوی فدراسیون جهانی مورد تایید قرار بگیرد، این احتمال وجود دارد که به مسابقات قهرمانی آسیا بانوان را نیز اعزام کنیم. به هر صورت نبود بانوان در این رشته یک خلا جدی است که در مسابقات کاملا احساس می‌شود.

 

وی در پایان گفت: به جز اعزام تیم تیرماه به مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی و مسابقات جهانی پاراتکواندو مهرماه در انگلیس به دنبال تصویب چند تورنمنت دیگر در تقویم ورزشی پاراتکواندو در سال 96 هستیم تا با همکاری فدراسیون تکواندو، فدراسیون جانبازان و معلولین و کمیته ملی پارالمپیک تیم را به تورنمنت‌های مختلفی اعزام کنیم تا ضمن حفظ رنکینگ خود، امتیازات بیشتری را کسب کنیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است