نمره ناوگان حمل و نقل عمومی برای معلولان خراسان‌شمالی صفر است

نمره ناوگان حمل و نقل عمومی برای معلولان خراسان‌شمالی صفر است

30 فروردین 1396

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان‌شمالی گفت: نمره ناوگان حمل و نقل عمومی برای معلولان این استان صفر است.

 

سارا براتی  با اشاره به یکی از نیازهای اساسی معلولان برای حضور در جامعه وجود سیستم حمل و نقل مناسب برای آن‌هاست، افزود: اما هیچ یک از ناوگان حمل و نقل عمومی موجود در این استان مناسب معلولان نیست.

 

وی با اشاره به اینکه پیگیری‌های فراوانی برای مناسب سازی ناوگان حمل و نقل عمومی این استان انجام شده است، ادامه داد: قول‌هایی از سوی شهرداری بجنورد برای مناسب سازی ناوگان ارائه شده است اما هنوز عملی نشده است. نبود ناوگان حمل و نقل عمومی مناسب برای معلولان سبب شده تا بیشتر این افراد هزینه‌های زیادی را برای رفت و آمد متحمل شوند.

 

براتی با اشاره به اجرای طرح مناسب سازی معابر و پیاده روها در برخی از شهرهای این استان بیان کرد: این طرح از چند سال گذشته آغاز شده اما به طور کامل در برخی از خیابان و پیاده روهای تعدادی از شهرهای این استان اجرایی نشده است.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: مناسب سازی پیاده روها یکی از نیازهای مبرم معلولان به خصوص معلولان جسمی حرکتی است که در غیر این صورت این افراد مجبور هستند از سطح خیابان‌ها تردد کنند.

 

وی با بیان اینکه 18 هزار مددجو تحت پوشش این اداره کل است، تصریح کرد: حداقل 12 هزار مددجو نیاز مبرم به مناسب سازی ناوگان حمل و نقل عمومی دارند



منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است