دوومیدانی‌کاران جانباز و معلول به دنبال مدال‌های رنگارنگ در باکو

دوومیدانی‌کاران جانباز و معلول به دنبال مدال‌های رنگارنگ در باکو

2 اردیبهشت 1396

رییس انجمن دوومیدانی فدراسیون جانبازان و معلولان از برگزاری مسابقات قهرمان کشوری و انتخاب تیم ملی در رده سنی بزرگسالان و جوانان با حضور رییس کمیته‌ بین‌المللی پارالمپیک در اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: نفرات منتخب به مسابقات جهانی انگلیس در رده سنی بزرگسالان و جهانی سوییس در رده سنی جوانان اعزام خواهند شد.

 

بهمن رضایی : مسابقات قهرمانی کشوری که انتخابی تیم‌ ‌ملی دوومیدانی در رده بزرگسالان و جوانان نیز هست، ۱۳ اردیبهشت‌ماه به مدت سه روز با شرکت ۴۵۰ دوومیدانی کار زن و مرد و با نظارت فیلپ کریون، رییس کمیته‌ بین‌المللی پارالمپیک در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب برگزار خواهد شد. نفرات برتر این رقابت‌ها در رده سنی بزرگسالان و جوانان به مسابقات جهان انگلیس (تیر ماه در لندن) و مسابقات جهانی سوییس (مردادماه) اعزام خواهند شد.

 

او گفت‌: رقابت‌های قهرمانی کشوری دوومیدانی جانبازان و معلولان چون با نظارت رییس کمیته‌ بین‌المللی پارالمپیک برگزار می‌شود، رنکینگ جهانی دارد و رکوردها در رنکینگ قرار می‌گیرد.

 

رضایی خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری این رقابت‌ها، دوومیدانی‌کاران دعوت شده به اردوی تیم‌ ‌ملی تمرینات خود را به صورت متمرکز و غیرمتمرکز در تهران و شهرستان‌ها تا زمان اعزام به رقابت‌های جهانی پیگیری خواهند کرد.

 

وی هم‌چنین از اعزام تیم دوومیدانی ID (کم توان ذهنی) به مسابقات جهانی در اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: این رقابت‌ها از ۲۲ تا ۲۹ اردیبهشت ماه در تایلند برگزار خواهد شد که پنج نفر از دوومیدانی کاران برتر ID از جمله: کورش فرهادی در پرش طول و سه گام، حسین دهقانی در پرتاب وزنه و نیزه، کامبیز طارمی در دوی ۱۰۰ و ۲۰۰ متر، احمد غفاری در دوی ۸۰۰ و ۱۵۰۰ متر و وحید شهابی در دوی ۵ هزار متر راهی این رقابت‌ها خواهند شد.

 

رییس انجمن دوومیدانی جانبازان و معلولان هم‌چنین درباره رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های کشورهای اسلامی گفت‌: این رقابت‌ها از ۲۳ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با رقابت افراد سالم در باکو آذربایجان آغاز خواهد شد. در این بازی‌ها پنج نفر از دوومیدانی کاران معلول در ماده پرتاب‌ها در کلاس ۵۷ – ۵۶ و هفت نفر از دوومیدانی کاران نابینا و کم بینا شرکت خواهند کرد. ارزیابی‌ ما بر این است که از این پنج ورزشکار اعزامی در بخش معلولان که اکثر آن‌ها تجربه مسابقات جهانی و پارالمپیک را دارند به سه تا چهار مدال دست پیدا کنیم.

 

رضایی هم‌چنین از اعزام تیم دوومیدانی جوانان به مسابقات آسیایی امارات در آذر ماه خبر داد و خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است که امسال بتوانیم از دل مسابقات جهانی و آسیایی جوانان، پشتوانه‌های خوبی را شناسایی و به تیم‌ ‌ملی دعوت کنیم تا با سرمایه‌گذاری روی آن‌ها بتوانیم تیم جوان و قدری را ابتدا برای بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا اندونزی و سپس پارالمپیک ۲۰۲۰ تربیت کنیم.

 

او در پایان ضمن تشکر از فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته‌ ملی پارالمپیک به خاطر حمایت از تیم دوومیدانی گفت‌: با حمایت‌های خوبی که از این تیم صورت گرفته است تلاش خواهیم کرد تا بهترین عنوان را از نظر مدال آوری در مسابقات بزرگسالان و جوانان داشته باشیم و مدال‌های نقره و برنز ریو را به طلا تبدیل کنیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است