اعزام ۱۲ شناگر معلول به بازی‌های پاراآسیایی امارات

اعزام ۱۲ شناگر معلول به بازی‌های پاراآسیایی امارات

22 مرداد 1396

سرمربی تیم ملی شنای معلولان از برگزاری اولین اردوی تیم ملی شنا با حضور ۳۰ شناگر در دو رده سنی ۱۶ – ۱۲ و ۱۸ – ۱۷ سال در ۱۶ شهریور ماه به مدت سه روز در استخر شنای فدراسیون جانبازان و معلولان خبر داد و گفت: در پایان این اردو ۱۲ شناگر اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی امارات مشخص خواهند شد.

 

محمد حسین اقبالی : با توجه به این که طی چند سال گذشته مسابقات مهمی در شنای معلولان نداشتیم، در نتیجه‌ اردویی نیز برگزار نشد و استعدادیابی نیز صورت نگرفته است. در حقیقت چون تنها شاهین ایزدبار موفق به کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ریو و قبل از آن لندن شده بود، در طی این مدت به خاطر کمبود امکانات و فضای تمرینی، نتوانستیم در شنای معلولان استعدادیابی انجام دهیم و تنها موفق به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور شدم.

 

وی گفت‌: در جهت احیای دوباره شنای معلولان و آماده سازی آن برای حضور در بازی‌های پاراآسیایی جوانان که نیمه دوم آذر ماه در امارات برگزار خواهد شد، اولین اردوی تیم‌ ‌ملی شنای معلولان در دو رده سنی ۱۶ – ۱۲ و ۱۸ – ۱۷ سال از ۱۶ شهریور ماه به مدت سه روز در استخر تمرینی فدراسیون جانبازان و معلولان در تمام ماده‌های شنا بر پا خواهد شد و در پایان این اردو، ۱۲ نفر اعزامی در هر دو رده سنی را معرفی خواهیم کرد.

 

سرمربی تیم‌ ‌ملی شنای معلولان خاطر نشان کرد: چون طی چند سال اخیر اردوی رسمی برای شناگران معلول نداشتیم، بنا داریم در اولین اردویی که شهریور ماه برگزار می‌شود، از ۳۰ شناگر دعوت شده به این اردو، تست آمادگی جسمانی در رکوردگیری به عمل آوریم تا در جریان وضعیت شناگران معلول قرار بگیریم و سپس با مشخص شدن نفرات برتر در دو ماده، برنامه‌ریزی اصلی خود را روی توانست شناسایی شده تا زمان اعزام به بازی‌های پاراآسیایی امارات به مرحله اجرا بگذاریم.

 

اقبالی با اشاره به کمبود امکانات و نبود استخر تمرینی برای شناگران معلول در تهران، اظهار کرد: به جز یکی، دو استان که دارای استخر تمرینی برای شناگران  معلول است، متاسفانه در جایی مثل تهران هیچ فضای تمرینی برای شناگران معلول وجود ندارد و شناگران برای تمرین مجبورند با خرید بلیت تمرین کنند ما استعدادهای خوبی در شنا داریم، اما نبود استخر تمرینی و امکانات لازم سبب شده تا این استعدادها شناسایی نشوند و تا به امروز به نتایج قابل قبولی در شنای معلولان دست پیدا کنیم.

 

سرمربی تیم‌ ‌ملی شنای معلولان در پایان، خاطر نشان کرد: اگر امکانات لازم در اختیار شناگران معلول قرار دهند و حمایت همه جانبه از آنها به عمل آید، با استعدادهای خوبی که در شنای معلولان داریم در بازی‌های پاراآسیایی امارات در هر دو رده سنی می‌توانیم به چند مدال به ویژه‌ در مسافت کوتاه دست پیدا کنیم. بدون شک بازی‌های پاراآسیایی امارات فرصت خوبی برای شناگران معلول است با کسب نتایج راضی کننده خود را برای شرکت در جاکارتا اندونزی آماده کنند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است