فخرآور: پیش‌بینی ۴مدال طلا و ۳نقره در وزنه‌برداری جهانی مکزیک داریم

فخرآور: پیش‌بینی ۴مدال طلا و ۳نقره در وزنه‌برداری جهانی مکزیک داریم

1 مهر 1396

مربی تیم ملی وزنه برداری معلولان در آستانه اعزام به مسابقات جهانی مکزیک، گفت: به دنبال کسب چهار مدال طلا و سه نقره و قرار گرفتن در سکوی قهرمانی در رقابت‌های جهانی مکزیک هستیم.

 

علی فخرآور  در ارزیابی از عملکرد وزنه‌برداران اعزامی به مسابقات جهانی مکزیک که سوم مهر ماه راهی این رقابت‌ها خواهند شد، اظهار کرد: در حال‌ حاضر شرایط تیم اعزامی به رقابت‌های جهانی مکزیک بسیار مطلوب و خوب است و امیدوارم که بتوانیم با یازده ورزشکاری که در رده سنی بزرگسالان و شش ورزشکاری که در رده سنی جوانان در این رقابت‌ها حضور پیدا خواهیم کرد، بهترین جایگاه را به تیم ایران اختصاص دهیم و بعد از سال‌ها دوری از عنوان قهرمانی بار دیگر در سکوی قهرمانی قرار بگیریم.

 

وی درباره وضعیت مجید فرزین رکوردار جهان در دسته ۸۸کیلوگرم، گفت‌: فرزین دو هفته‌ پیش از ناحیه کمر دچار آسیب‌دیدگی‌ شد که با کار فیزیوتراپی و طب سوزنی خوشبختانه در شرایط خوبی قرار دارد. رکورد وی در حال حاضر ۲۳۵ است و پیش‌بینی من بر این است که تا روز اعزام به این رقابت‌ها به اوج برسد. البته فرزین در رقابت‌های قهرمانی کشور در دسته ۸۸ کیلوگرم توانست رکوردشکنی کند و با زدن وزنه ۲۳۸ کیلوگرم توانست رکورد این دسته را به نام خود ثبت کند. هرچند این رکورد با وجود نماینده IPC در این رقابتها، تنها ثبت وزنه شد و ثبت رکورد برای او محسوب نشد.

 

مربی تیم‌ ‌ملی وزنه‌برداری معلولان، ‌اضافه کرد: در مسابقات جهانی مکزیک، فرزین بار دیگر در دسته ۸۰ کیلوگرم وزنه خواهد زد و در حال‌ حاضر نیز رکورد وی در این وزن ۲۴۰ کیلوگرم است. من امیدوارم در جهانی مکزیک بتواند حداقل تا یک کیلوگرم رکورد خود را ارتقا ببخشد و ضمن کسب مدال طلا رکوردشکنی نیز انجام دهد. البته همه چیز بستگی به شرایط جسمانی او و شرایط مسابقه دارد.

 

او تاکید کرد: فرزین هم‌اکنون در سلامتی کامل بسر می‌برد و از کادر پزشکی و فنی مشکلی برای شرکت در این تورنمنت ندارد. ما امید زیادی برای کسب مدال طلای او در دسته ۸۰کیلوگرم در جهانی مکزیک داریم.

 

فخرآور همچنین در خصوص وضعیت سیامند رحمان و رکورد شکنی او در این مسابقات، اظهار کرد: رحمان شرایط بسیار خوبی دارد و در تمرینات خود تا ۳۰۰ کیلوگرم وزنه را جابه جا کرده است، اما این که در مسابقات جهانی مکزیک رکوردشکنی کند و وزنه ای بیش از ۳۱۰ کیلوگرم را بالای سر ببرد، هنوز در این زمینه رییس انجمن وزنه‌برداری تصمیمی نگرفته و فکر می‌کنم که رحمان در مکزیک رکوردی را جا به جا نکند. زیرا  احتمال دارد در اثر جا به جایی وزنه سنگین دچار آسیب‌دیدگی‌ شود و ما دوست نداریم که چنین شرایطی برای او ایجاد شود. به‌ هر حال اگر تصمیم بر رکوردشکنی او نیز باشد، این رکورد به احتمال زیاد در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتای اندونزی و پارالمپیک ۲۰۲۰ اتفاق خواهد افتاد.

 

او همچنین درباره وضعیت سایر وزنه‌برداران، خاطر نشان کرد: سامان رضی در دسته ۹۷ کیلوگرم و حامد صلحی پور در دسته ۸۸ کیلوگرم دیگر وزنه‌بردارانی هستند که ما امید زیادی برای کسب مدال طلا آنها داریم و امیدواریم هر دو وزنه بردار علاوه بر کسب مدال طلا، رکوردشکنی نیز انجام دهند.

 

مربی تیم‌ ‌ملی وزنه‌برداری معلولان با بیان این که پیش‌بینی من در رقابت‌های جهانی مکزیک کسب چهار مدال طلا و سه نقره است، گفت‌: پیش‌بینی من بر این است که ما از این رقابت‌ها با کسب ۹ مدال رنگارنگ بر می‌گردیم که از این ۹ مدال به احتمال زیاد چهار مدال آن طلا و سه مدال آن نقره است. هدف ما بر این است که بتوانیم در رقابت‌های جهانی مکزیک بار دیگر وزنه‌برداری معلولان را مطرح کنیم و در سکوی قهرمانی بایستیم.

 

فخرآور همچنین درباره وضعیت علی صادق زاده و آسیب‌دیدگی‌ که از ناحیه کتف داشت، اظهار کرد: علی صادق زاده متاسفانه در اردو از ناحیه کتف دچار آسیب‌دیدگی‌ شد و با کار فیزیوتراپی در سلامت کامل بسر می‌برد. وی همچنان برای کسب مدال برنز تلاش می‌کند و سعی داریم فشار زیادی به او تحمیل نکنیم تا برای بازی های پاراآسیایی جاکارتا اندونزی وی را آماده کنیم. هدف اصلی ما در مسابقات جهانی مکزیک کسب سهمیه ورودی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ است و ما امیدواریم که در تمام اوزان بتوانیم این سهمیه را کسب کنیم.

 

وی در پایان زمان اعزام تیم‌ ‌ملی وزنه‌برداری به مسابقات جهانی مکزیک را سوم مهر ماه عنوان کرد و افزود: در حال‌ حاضر تیم‌ ‌ملی در اردوی آماده سازی که در فدراسیون جانبازان و معلولان بر پا است، حضور دارد و سوم مهر جهت شرکت در مسابقات جهانی مکزیک در رده سنی جوانان و بزرگسالان راهی این رقابت‌ها خواهیم شد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است