پایان بازیهای 'پارا آ.سه.آن' با قهرمانی اندونزی/ فیلیپین میزبان بعدی شد

پایان بازیهای 'پارا آ.سه.آن' با قهرمانی اندونزی/ فیلیپین میزبان بعدی شد

3 مهر 1396

در این دوره از مسابقات که در آن تیم های ورزشی معلولان 11 کشور حوزه جنوب شرق آسیا حضور داشتند، اندونزی با کسب 126 مدال طلا، 75 نقره و 50 برنز قهرمان شد و پس از آن مالزی با کسب 90 مدال طلا، 85 نقره و 83 برنز جایگاه دوم را از نظر کسب مدال به دست آورد.


تایلند در مجموع با کسب 236 مدال شامل 68 مدال طلا، 73 نقره و 95 برنز در جایگاه سوم قرار گرفت و ویتنام نیز با 40 مدال طلا، 61 نقره و 60 برنز چهارم شد.


فیلیپین، میانمار، سنگاپور، برونئی، تیمور شرقی، کامبوج و لائوس نیز در رتبه های پنجم تا یازدهم قرار گرفتند.


در این مسابقات پارا آ.سه.آن یکهزار و 105 مدال شامل 369 مدال طلا، 362 نقره و 374 مدال برنز به برترین وزرشکاران 18 رشته ورزشی مختلف اعطا شد.


اندونزی بیشترین مدال های خود را از شنا (64 مدال)، تنیس روی میز و شطرنج ( هر کدام 28 مدال) کسب کرد، در حالی که مالزی در رشته های دوچرخه سواری (39 مدال)، بولینگ (24 مدال) و شنا (36 مدال) بیشترین مدال ها را به دست آورد.


در این رقابت ها که مراسم افتتاحیه آن هفته گذشته با حضور 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی در ورزشگاه 'بوکیت جلیل' شهر کوالالامپور آغاز شد، تیم بسکتبال با ویلچر مالزی با یک مربی ایرانی توانست تیم خود را جز تیم مطرح این مسابقات معرفی کند.


'عباس آقا کوچکی' مربی ایرانی تیم ملی بسکتبال با ویلچر مالزی توانست در بازی های 'پارا آ.سه.آن' این تیم را به مقام نایب قهرمانی برساند.


در رقابت های 'پارا آ.سه.آن' که هر دو سال یکبار و پس از بازی های جنوب شرق آسیا در بین کشورهای منطقه برگزار می شود، ورزشکارانی که از نظر جسمی و ذهنی دارای معلولیت هستند، به رقابت می پردازند.


برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، تیمور شرقی و ویتنام 11 کشوری هستند که در این رقابت ها حضور دارند.


نخستین دوره این رقابت ها که با الگو گرفتن از بازیهای پارالمپیک سازماندهی شده و می توان از آن به عنوان پاراالمپیک منطقه جنوب شرق آسیا یاد کرد در سال 2001 در مالزی و آخرین دوره آن نیز سال جاری به میزبانی این کشور برگزار شد.


مراسم اختتامیه این دوره از رقابت های 'پارا آ.سه.آن' با حضور 'احمد زاهد حمیدی' وزیر کشور و معاون نخست وزیر مالزی در ورزشگاه 'بوکیت جلیل' انجام شد و فیلیپین میزبانی دوره بعدی رقابت ها را بر عهده دارد.


برخلاف مسابقات پارالمپیک که هر چهار سال یکبار برگزار می شود، اما این رقابت های منطقه به صورت دو سالانه در رشته های مختلفی همچون بسکتبال با ویلچر، وزنه برداری، شنا، فوتبال، تنیس با ویلچر، والیبال، دوچرخه سواری، بدمینتون، تیراندازی با کمان و شطرنج برگزار می شود.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است