دومین همایش ضوابط مناسب سازی اماکن عمومی در سیرجان برگزار شد

دومین همایش ضوابط مناسب سازی اماکن عمومی در سیرجان برگزار شد

13 آبان 1396

دومین همایش ضوابط مناسب سازی اماکن عمومی صبح امروز در سیرجان برگزار شد.

 

 معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان کرمان پیش از ظهر پنج شنبه در دومین همایش ضوابط مناسب سازی اماکن عمومی اظهار کرد: این همایش در راستای مناسب سازی اماکن عمومی جهت رفاه و آرامش معلولان و جانبازان برگزار شده است از این رو باید تمام دستگاه ها به ویژه شهرداری ها این امر را مورد توجه قرار دهند.

 

مهدی نخعی افزود: باید تمام دستگاه های اجرایی در فضای ورودی و خروجی موانع را رفع و اصول مناسب سازی برایرفاه حال جانبازان و معلولان را رعایت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در زمینه مناسب سازی اماکن عمومی برای آسایش معلولان و جانبازان باید فرهنگ سازی شود، گفت: یکی از مهمترین عوامل اجرا نشدن قوانین مناسب سازی اماکن عمومی نوع نگرش در این زمینه است.

 

همچنین در این همایش رئیس اداره بهزیستی سیرجان عنوان کرد: این همایش دارای اهداف و دستاوردهای زیادی است که می تواند در راستای حمایت از حقوق معلولان موثر باشد.

 

مهتاب حسینی بیان داشت: معلولان به عنوان جزئی از شهروندان باید بتوانند از اماکن عمومی بهره مند شوند بنابراین مناسب سازی اماکن عمومی باید در دستور کار تمام دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

 

همچنین در این همایش معاوت عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری سیرجان گفت: افراد معلول تعداد زیادی از جامعه را تشکیل داده و حضور آنها در جامعه اهمیت دارد بنابراین باید تمهیدات لازم در راستای آسایش و آرامش آنها در اماکن عمومی مد نظر قرار گیرد.

 

محسن آرش یادآور شد: پروانه ساخت برای مجموعه هایی که ضوابط مناسب سازی را جهت رفاه حال معلولین رعایت نمی کنند، صادر نمی شود.

 
منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است