عضو تیم ملی قایقرانی معلولان: برای مدال به مسابقات قهرمانی آسیا می‌روم

عضو تیم ملی قایقرانی معلولان: برای مدال به مسابقات قهرمانی آسیا می‌روم

16 آبان 1396

عضو تیم ملی قایقرانی معلولان گفت: برای کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا تمرینات سختی را پشت سر گذاشتم تا بهترین عملکرد را در تایلند داشته باشم.

 

اسلام جاهد  در ارزیابی از وضعیت خود برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا تایلند که ۲۸ آبان راهی این تورنمنت می‌شود، اظهار کرد: این مسابقات در پاراکانو و پاراکایاک یک نفره در مسافت ۲۰۰متر برگزار می‌شود که تیم ایران برای اولین بار در رشته پاراکانو نیز در این مسابقات شرکت خواهد کرد. البته در رشته کانو هنوز قایقی که مخصوص معلولان باشد، نداریم و فدراسیون خود قایقی را در این زمینه طراحی کرده که تمرینات مقدماتی را با آن شروع کردیم. به هر صورت در هر دو رشته آماده شرکت در مسابقات هستم که در رشته کایاک به دنبال کسب مدال هستم، اما در رشته کانو هدفم کسب تجربه است.

 

وی گفت: با توجه به پارالمپیکی شدن رشته پاراکانو، تمام سعی‌مان بر این است که با حضور در تورنمنت‌های مختلف، علاوه بر کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ در رشته کایاک، در کانو نیز سهمیه را کسب کنیم. البته در این رشته به دلیل نداشتن قایق مخصوص معلولان هنوز آمادگی بالا برای کسب مدال نداریم و طی قولی که تیمورتاش مسئول کمیته پاراکانو آسیا به ما داده، قرار است بزودی این قایق‌ها وارد ایران شود و در اختیار قایقرانان معلول قرار بگیرد.

 

جاهد خاطرنشان کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا سال گذشته که در ازبکستان برگزار شد با زمان ۵۰ ثانیه به مدال برنز دست پیدا کردم، اما در مسابقات امسال با ۷مرحله اردوی ۲۱روزه‌ای که از ابتدای سال در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی داشتیم، رکوردم را از نظر زمانی به ۴۴ثانیه و ۷۰۰صدم ثانیه ارتقاء دادم که تصور می‌کنم با این رکورد عملکرد بهتری نسبت به ازبکستان داشته باشم.

 

دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا ازبکستان درباره حریفان آسیایی خود در تایلند گفت: یکی از سخت‌ترین حریف من در تایلند، قایقرانی از ازبکستان است که در مسابقات سال گذشته نیز ۲قایقران ازبکی اول و دوم شدند و من در جایگاه سوم قرار گرفتم، باید تمام تمرکزم را در تایلند معطوف این قایقران کنم تا بتوانم بهترین جایگاه را به خود اختصاص دهم. البته قایقرانان ژاپنی نیز چون میزبانی بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ هستند، تدارکات خوبی انجام دادند و آنها را نباید دست کم گرفت.

 

وی با بیان این که از شهریور سال گذشته تا به الان هیچ حقوقی بابت اردونشینی دریافت نکردیم، افزود: سال گذشته که فدراسیون جانبازان و معلولان حقوق ۶ ماهه قایقرانان را پرداخت کرد، از آن سال تا به الان قایقرانان معلول هنوز هیچ حقوقی از فدراسیون دریافت نکردند. البته این مساله را با فدراسیون در میان گذاشتیم و آنها گفتند که از طرف کمیته ملی پارالمپیک حقوق ورزشکاران باید پرداخت شود که متاسفانه در طی یکسال گذشته هنور حقوقی دریافت نکردیم.

 

جاهد در پایان از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور قایقرانی معلولان در ۲۵ آبان همزمان با مسابقات افراد سالم خبر داد و گفت: مسابقات قهرمانی کشور قایقرانی معلولان ۲۵ آبان در رشته پاراکانو به مدت یک روز در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی همزمان با قایقرانی افراد غیرمعلول برگزار خواهد شد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است