بی توجهی به مناسب سازی محیط شهری برای معلولان

بی توجهی به مناسب سازی محیط شهری برای معلولان

18 آذر 1396

مهدی قنبری: با وجود برخی اقدمات انجام شده آنگونه که باید و شاید معابر سطح شهر برای معلولان مناسب سازی نشده و این موضوع مشکلات و محدویت های زیادی را برای این قشر ایجاد کرده است.


وی یادآوری کرد: بررسی میدانی نشان می دهد 70 درصد پیاده روهای شهر زنجان برای معلولان مناسب سازی نشده و به ویژه هنگام بارندگی ها مشکلاتی را موجب می شود.


قنبری افزود: موضوعی که وجود دارد این است که مناسب سازی تنها به معلولان اختصاص ندارد، بلکه گروه های دیگری نیز مانند سالمندان هنگام تردد در این معابر با مشکل مواجه هستند.


مدیرعامل جامعه معلولان استان زنجان ادامه داد: در دوره شورای چهارم اسلامی شهر کمیسیون مناسب سازی وجود داشت و در برطرف کردن معضلات معلولان قدمهای مثبتی برداشته بود، اما متاسفانه این مهم در شورای پنجم مورد بی توجهی قرار گرفته است.


قنبری افزود: پس از سال 92 تغییراتی در مناسب سازی محیط شهری زنجان انجام گرفته و پیگیری مسئولان بویژه شورای اسلامی دوره گذشته در این بخش قابل توجه بوده است.


وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سریال های تلویزیونی معلولان جزء افراد بد نمایش داده می شود و نگرش نادرستی به این قشر وجود دارد.


مدیرعامل جامعه معلولان استان زنجان گفت: با وجود کارهای انجام گرفته همچنان دید جامعه به معلولان منفی است و در این راستا باید فرهنگسازی انجام شود.


 جامعه معلولان استان از اواخر سال 89، تاسیس شده و از سال 90 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است و هم اکنون این انجمن یکهزار عضو دارد و هیات مدیره آن را معلولان تشکیل می دهند.


به گفته ی،معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان، طبق پایشهای انجام گرفته شمار معلولان ثبت نام شده در بانک اطلاعاتی این اداره کل از 20 هزار نفر در اوایل سال جاری به 18 هزار و 920 معلول کاهش یافته است.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است