طرح ماده ۷۵ غربالگری ازدواج تصویب شد

طرح ماده ۷۵ غربالگری ازدواج تصویب شد

24 آذر 1396

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در کارگروه اجتماعی شهرستان جهرم پیرامون آسیب های اجتماعی گفت: سازمان بهزیستی توانست طرح ماده ٧٥ غربال گری ازدواج را تصویب کند.

 

 انوشیروان محسنی بندپی در  نشست کارگروه اجتماعی شهرستان جهرم پیرامون آسیب های اجتماعی با حضور دکتر رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس ونماینده  مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی، دکتر موسوی مدیر کل بهزیستی فارس ، خانم دکتر عباسی رئیس مرکز توسعه پیشگیری ، دکتر نفریه مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان، صفاری مدیر کل دفتر امور مرکز توانبخشی روزانه و توانپزشکی بهزیستی کشور و صحراییان فرماندار ویژه شهرستان جهرم و جمعی از معلولان و مددجویان ون مایندگان آنها گفت: در راهبرد وتوسعه اقدامات پیشگیرانه در همه ابعاد مختلف خصوصا آسیب های اجتماعی مانند طلاق ، اعتیاد، کودکان کار و خیابانی،حاشیه نشینی و...محوریت اقدام و عمل قرار گرفته ایم.

 

وی عنوان کرد: سازمان بهزیستی همه ساله بالغ بر ٧٥ درصد از کودکان زیر یکسال را مورد غربال گری شنوایی قرار داده وهم چنین هر سال ۳ میلیون و ۳۰۰هزار کودک را مورد غربال گری چشم قرار داده و از طرفی توانسته ایم از به دنیا آمدن ٢٥٠٠٠ کودک معلول در بحث غربال گری ژنتیک جلوگیری نماییم؛ این در حالیست که سازمان بهزیستی توانسته طرح ماده ٧٥ غربال گری ازدواج را تصویب کند.

 

وی همچنین در بحث بیمه تکمیلی معلولین  گفت: تمام خدمات توانبخشی در شمولیت بیمه قرار گرفته است که جامعیت این قانون برای همه معلولینی که توان کار ندارند لحاظ گردیده است.

 

مرتضی موسوی مدیر کل بهزیستی فارس هم در این نشست گفت: نقش وجایگاه بهزیستی  در مسائل اجتماعی وپیش گیری از آسیب های اجتماعی به جهت اهمیت در برنامه ششم توسعه ١٨ بار تکرار شده و رویکرد بهزیستی در این برنامه معطوف بر پیش گیری آسیب هاست.

 

محمد رضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس ونماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست چنین گفت: بهزیستی سازمانی است که با حداقل امکانات بیشترین خدمات را به همه جامعه وبه خصوص جامعه هدف ارائه می دهد، اما متاسفانه در توزیع اعتبارات به این حجم وتنوع وسختی کار بهزیستی که بالغ بر ١٥٠ فعالیت وخدمت رسانی می باشد اولویت وتوجه لازم  داده نشده است.

 

 آیت الله دکتر دژکام نماینده محترم ولی فقیه در شهرستان جهرم وامام جمعه شهر جهرم هم در این نشست بیان کرد: کشور دچار پیری و سالمندی است و باید در این زمینه راهکارهایی در سطح ملی و استانی اندیشده شود.


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است