مربی تیم ملی بسکتبال باویلچر زنان: مشکل ویلچر داریم/ سهمیه جاکارتا را می‌گیریم

مربی تیم ملی بسکتبال باویلچر زنان: مشکل ویلچر داریم/ سهمیه جاکارتا را می‌گیریم

28 بهمن 1396

مربی تیم ملی بسکتبال باویلچر زنان گفت: هرچند هنوز مشکل ویلچر داریم، اما این بار برای کسب سهمیه بازیهای پاراآسیایی جاکارتا و کسب سکوی قهرمانی در رقابتهای قهرمانی آسیا که اسفندماه در بانکوک تایلند برگزار می‌شود، شرکت خواهیم کرد.

 

آذر همایون پور ، درباره وضعیت تیم ملی بسکتبال باویلچر بانوان برای شرکت در مسابقات انتخابی بازیهای پاراآسیایی جاکارتا که از یازدهم اسفند در بانکوک تایلند برگزار می‌شود، اظهار کرد: برای آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال باویلچر بانوان جهت شرکت در مسابقات انتخابی بازیهای پاراآسیایی جاکارتا سه مرحله اردوی آمادگی پیش‌بینی کرده بودیم که 2 مرحله اردو برگزار شده و سومین مرحله از یکم اسفند در محل فدراسیون جانبازان و معلولان آغاز می‌شود و تا یازدهم اسفند ادامه خواهد داشت.

 

وی گفت: در این رقابتها که آخرین مرحله کسب سهمیه بازیهای پاراآسیایی جاکارتاست، 4 سهمیه توزیع خواهد شد که علاوه بر کسب سهمیه امید زیادی به کسب سکوی قهرمانی در رقابتهای قهرمانی آسیا تایلند داریم.

 

همایون پور در پاسخ به این پرسش که تیم ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که در چین برگزار شد با اختلاف بسیار زیادی دیدارهای خود را واگذار کرد، آیا در این بازیها شرایط برای قهرمانی تیم ایران وجود دارد، تصریح کرد: این تیم در بازیهای پاراآسیایی اینچئون توانست با کمترین امکانات به جایگاه سوم دست پیدا کند. در این بازیها نیز چون تیم‌های ژاپن و چین که قدرت‌های برتر بسکتبال باویلچر زنان هستند، حضور ندارند و تنها تیم‌های کره، تایلند، هند، افغانستان و نپال اعلام آمادگی کردند، در نتیجه علاوه بر کسب سهمیه به جایگاه قهرمانی نیز فکر می‌کنیم.

 

مربی تیم ملی بسکتبال باویلچر زنان با اشاره به این که همچنان با مشکل ویلچر استاندارد و مدرن مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: زمانی می‌توانیم اختلاف امتیاز خود را با تیم‌هایی همچون ژاپن و چین کم کنیم که از نظر ابزار با مشکل خاصی مواجه نباشیم. ویلچر مناسب و استاندارد سبب می‌شود تا بسکتبالیست‌ها پتانسیل لازم را کسب کنند. متاسفانه ما هنوز از ویلچرهای مدرن و استاندارد برخوردار نیستیم و اکثر هیات‌ها و استانها چون از نظر بودجه محدود هستند، قدرت خرید ویلچرهای جدید برای زنان بسکتبالیست را ندارند.

 

وی ادامه داد: اگر مردان بسکتبالیست در حال حاضر نایب قهرمان آسیا هستند به خاطر این است که با حضور در رقابت‌های لیگ‌برتر و لیگ‌های اروپایی از نظر مالی شرایط بهتری نسبت به زنان دارند و اکثر آنها از ویلچرهای شخصی و مدرن برخوردارند. در حالی که زنان از نظر امکانات هم رده با مردان نیستند و با کمترین امکانات در مسابقات شرکت می‌کنند.

 

همایون پور از مهسا سعادت، فتانه پورآت، ندا فرستی، سمیه کهزادپور، ناهید کرمی، مهدیه خاکباز، زهرا حبیبی، مهری باقرپور، سحر حیدری، لیلا ملکی، رقیه امیری و ثریا نوری به عنوان 12 ملی‌پوش اعزامی به تایلند نام برد و افزود: با توجه به زمان کمی که برای آماده‌سازی تیم برای شرکت در مسابقات انتخابی بازیهای پاراآسیایی جاکارتا داشتیم، سعی کردیم بیشتر از نظر روحی و روانی بازیکنان را آماده کنیم تا سهمیه را کسب کنیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است