وضعیت کنونی رعد نسبت به سال‌های آغاز فعالیت مجتمع پیشرفت چشمگیری دارد

وضعیت کنونی رعد نسبت به سال‌های آغاز فعالیت مجتمع پیشرفت چشمگیری دارد

3 اردیبهشت 1397

در بازدید جانبازان دفاع مقدس از مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد عنوان شد:

با توجه به این‌که جانبازان دارای قابلیت‌ها و ارزش‌هایی هستند که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته و ایجاد فرصت‌های برابر، خدمات شهری مناسب، ایجاد انگیزه حضور پررنگ‌تر در اجتماع و تسهیل شرایط فعالیت‌های مدنی، اجتماعی و فرهنگی برای آنان، بسترساز شکوفایی توانمندی‌های این قشر در جامعه است و با در نظر گرفتن این‌که تکریم جانبازان، نشانه بلوغ فرهنگی و اجتماعی کشور است و این مهم، ضامن پیشرفت کشور در زمینه عمل به منشور حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی است، به مناسبت روز جانباز، مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد میزبان چند تن از جانبازان عزیز کشورمان بود.

به‌ مناسبت این روز، باهمکاری روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد و مهندس عامری (مدیرعامل اسبق مجتمع)، تنی چند از جانبازانی که بین سال‌های 1363 تا1370 کارآموز رعد بوده‌اند، از مرکز بازدید کردند. در ابتدای این بازدید، ضمن تبریک روز جانباز و خوش‌آمدگویی، از این عزیزان پذیرایی مختصری به عمل آمد و با آن‌ها به گپ‌وگفت دوستانه و صمیمی پرداختیم. بازدید از کلاس‌های واحد آموزش، توانبخشی و دانشگاه مرکز رعد، یکی از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

یکی از جانبازان کارآموز رعد، در مقایسه شرایط فعلی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با آن سال‌ها، به این مطلب اشاره کرد که این مرکز، بین سال‌های 1363 تا 1370 در یک زیرزمین فاقد روشنایی مطلوب فعالیت ‌می‌کرد، کلاس‌ها در یک نوبت بعدازظهر برگزار می‌شد و حتی سیستم سرمایشی گرمایشی مناسبی هم وجود نداشت. اما با این وجود، او و هم نسل‌های‌اش سخت تلاش می‌کردند تا حرفه‌ای بیاموزند. یکی  دیگر از این عزیزان که دوره الکتروتکنیک را در کارگاه‌های رعد به اتمام رسانده، گفت: «مدتی با این حرفه امرار معاش می‌کردم. بعد از مدتی توانستم با دیگر هم‌رزمان‌ام کارگاهی را که متروکه بود، در اختیار بگیریم و آن را فعال کنیم.» او این انگیزه را مدیون دوره آموزشی‌ای که در مرکز رعد گذرانده بود می‌دانست. نکته جالب توجه این بود که علی‌رغم مشکلات جسمی ناشی از صدمات بدنی در جنگ تحمیلی و صدمه جسمی درحد 75% به بالا، روحیه عزیزان جانباز، آن‌چنان شاد و پرشور بود که همه ما را تحت تاثیر قرار داد.

نوشتار: مولود مولوی روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است