پیش‌بینی ۲۰ میلیارد تومان بودجه برای کاهش نرخ معلولیت در کشور

پیش‌بینی ۲۰ میلیارد تومان بودجه برای کاهش نرخ معلولیت در کشور

20 اردیبهشت 1397

 فاطمه عباسی در همایش علمی کاربردی مدیران حراست بهزیستی کشور در همدان عنوان کرد: دفتر پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی اجرای طرح های متنوع غربالگری و تشخیصی را از سالهای گذشته شروع کرده است.

 

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی از این برنامه های مهم؛ پیشگیری از معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک است که توسط مراکز مشاوره ژنتیک دولتی و خصوصی انجام می شود.

 

وی بابیان اینکه کمکی که به مراکز ژنتیک صورت می گیرد کمک یارانه ژنتیک و یارانه آزمایشات است، گفت: با توجه به مصوب شدن ماده ۷۵ قانون برنامه ششم توسعه تمام افرادی که می خواهند ازدواج کنند باید مشاوره ژنتیک را انجام دهند.

 

عباسی عنوان کرد: امسال حدود ۲۰ میلیارد در مجلس و یک میلیارد توسط سازمان مدیریت به این امر اختصاص یافته و مقرر شده مددجویان تحت حمایت سازمان بهزیستی و افرادی که حداقل یک فرد معلول در خانواده دارند از این طرح استفاده کنند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز بابیان اینکه امروز دشمن درصدد ایجاد ناامیدی در کشور است، گفت: ایجاد روحیه امید در بین مردم از وظایف مسئولان است.

 

سیدسعید شاهرخی با بیان اینکه فعالیت‌های بهزیستی به عنوان یک سازمان دولتی بسیار سخت و طاقت‌فرساست، اضافه کرد: امروز نیروهای بهزیستی با صبر و گذشت در حال فعالیت هستند.

 

شاهرخی در خصوص کار حراست دستگاه‌ها نیز عنوان کرد: حراست ادارات نقشی اساسی، محوری و تاثیرگذار دارند و باید معیار این افراد عمل به قانون و مبارزه با فساد مالی در دستگاه‌ها باشد.

 

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز با اشاره به ضرورت عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در اداره بهتر مملکت عنوان کرد: باید نگاه واقع بینانه داشت و این نگاه با عمل بوده و در حد حرف نباشد.

 

مظاهر مجیدی با اشاره به زحمات دولت برای به ثمر رساندن برجام عنوان کرد: تجربه برجام نشان داد دولت در برخی موارد از فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در این زمینه عدول کرد.

 

وی گفت: در شرایطی که دشمن در حال سنگ‌اندازی علیه کشور است مقام معظم رهبری در فرمایشات خود آینده کشور را روشن قلمداد می‌کنند و در این بین خدمات‌رسانی مسئولان به مردم می‌تواند نویدبخش آینده روشن برای کشور باشد.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است