گزارش IPC از حضور تیم فوتبال نابینایان ایران در مسابقات قهرمانی جهان مادرید

گزارش IPC از حضور تیم فوتبال نابینایان ایران در مسابقات قهرمانی جهان مادرید

29 اردیبهشت 1397

سایت کمیته‌ بین‌المللی پارالمپیک در گزارشی به ویژگی‌ها و شرایط تیم فوتبال نابینایان ایران که قرار است در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در مادرید حضور داشته باشد، پرداخته است.

 

 تیم فوتبال نابینایان ایران یکی از تیم‌های محبوب در مسابقات قهرمانی جهان فدراسیون ورزش‌های نابینایان جهان است. این تیم در بازی‌های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ مدال نقره کسب کرد و در یک پنجم جهان قرار دارد.

 

نکاتی درباره تیم فوتبال نابینایان ایران:

- ایران در بازی‌های ریو ۲۰۱۶ در نیمه نهایی با نتیجه‌ ۲ بر یک آرژانتین را شکست داد و باعث شگفتی شد. با این وجود این تیم در فینال با نتیجه‌ یک بر صفر مقابل برزیل شکست خورد.

 

- تیم ایران در مسابقات آسیایی کوالالامپور ۲۰۱۷ به فینال راه یافت اما در فینال مقابل چین شکست خورد. با این حال نایب قهرمان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۷ باعث شد که ایران برای اولین بار به مسابقات قهرمانی جهانی راه یابد.

 

- تیم فوتبال نابینایان ایران اولین حضور بین‌المللی خود را در بازی‌های قهرمانی آسیا ۲۰۰۷ در سئول آغاز کرد. این تیم در آن بازی‌ها مقابل ژاپن با نتیجه‌ یک بر صفر به پیروزی رسید و مدال برنز کسب کرد.

 

- ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۱ ژاپن مدال نقره کسب کرد. سه مدال بعد این تیم در بازی‌های پاراآسیا ۲۰۱۴ برای اولین بار قهرمان شد.

 

- در بازی‌های قهرمانی آسیایی ۲۰۱۵ توکیو ایران به شکست ناپذیری خود ادامه‌ داد. این تیم، چین را در فینال در ضربات پنالتی‌ با نتیجه‌ یک بر صفر شکست داد.

 

بهزاد زادعلی اصغری، کاپیتان تیم نابینایان ایران کلیدی‌ترین بازیکن این تیم است. گل او به تیم مراکش در بازی‌های ریو شبیه به گل‌های لیونل مسی بود و مورد توجه رسانه‌های مختلف قرار گرفت. ایران در بازی‌های قهرمانی جهان امسال در گروه B مقابل آرژانتین، فرانسه و کلمبیا بازی می‌کنند.

 

در مسابقات قهرمانی جهان امسال ۱۶ تیم برتر جهان بازی می‌کنند. این بازی‌ها یکی از مهم‌ترین مسابقات پیش از بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ است.

 

بازی‌های مادرید روز هفتم ژوئن آغاز می‌شود و فینال این بازی‌ها روز ۱۷ ژوئن انجام خواهد شد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است