۷ سازمان مردم‌نهاد آسیب‌های اجتماعی را در خرم‌آباد بررسی می‌کنند

۷ سازمان مردم‌نهاد آسیب‌های اجتماعی را در خرم‌آباد بررسی می‌کنند

12 خرداد 1397

 معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: ۷ سازمان مردم‌نهاد آسیب‌های اجتماعی را در خرم‌آباد بررسی می‌کنند.

حبیب‌الله خجسته‌پور در جلسه هیئت اندیشه‌ورزان استان با بیان اینکه ۱۰ محله حاشیه‌نشین برای بحث آسیب‌های اجتماعی در خرم‌آباد به عنوان پایلوت انتخاب شده‌اند، افزود: در این خصوص ۷  سازمان مردم نهاد کار جمع‌آوری اطلاعات این نقاط را به عهده گرفته است.

وی تصریح کرد: این سمن‌ها وظیفه دارند که نقاط ضعف، قوت و نیازمندی‌های محلات مورد نظر را بررسی کنند و قرار نیست کار اجرایی انجام دهند.

خجسته‌پور با اشاره به اینکه برای ارائه کار اجرایی با دستگاه‌های ذی‌ربط راهکار و دستورالعمل ارائه می‌شود، افزود: باید اطلاعات دقیق و درست این محله‌ها در اختیار اندیشه‌ورزان قرار بگیرد چراکه ممکن است راهکاری به ذهن آنان برسد که از دید دستگاه‌های مربوطه و سمن‌ها پنهان مانده باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان حاشیه‌نشینی را معضلی رو به افزایش عنوان کرد و گفت: در این مناطق آسیب‌های اجتماعی زنجیر وار و پیوسته به هم متصل هستند.

وی حاشیه‌نشینی را سبب آسیب‌هایی مانند طلاق و اعتیاد عنوان کرد و افزود: در این راستا جای علت و معلول به نوبت با هم عوض می‌شود.

خجسته‌پور با اشاره به پایلوت معرفی شدن شهرستان دلفان برای رفع محرومیت‌های اجتماعی، اضافه کرد: قرار است دفتر تسهیل‌گری در مرکز این شهرستان ایجاد شود که درصورت مستقر شدن بعد از آن به بحث و تبادل‌نظر بیشتری در این زمینه خواهیم پرداخت.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است