آغاز دوره دوم کارورزی اشتغال حمایت شده در مجتمع رعد

آغاز دوره دوم کارورزی اشتغال حمایت شده در مجتمع رعد

22 مهر 1397
دومین دوره کارورزی روش اشتغال حمایت‌شده با حضور 15 نفر از کارشناسان پشتیبانی شغلی افراد دارای معلولیت از شهرستان‌های کرمان، اهواز، مشهد، تبریز، دزفول و بندرگز در مرکز اشتغال‌حمایت شده مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد در حال برگزاری است.

 به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ دوره‌های کارورزی اشتغال حمایت‌شده با هدف وحدت رویه همیاران شغلی مراکز هجده گانه اشتغال حمایت شده سراسر کشور طراحی و برگزار می‌شود.

در این دوره همیاران شغلی با  مبانی نظری اشتغال حمایت‌شده آشنا می شوند و پس از شرکت در کارگاه‌های عملی و مشابه سازی‌های حرفه‌ای، ضمن شناخت انواع مختلف مشاغل به صورت عملی راه های افزایش کیفیت خدمات قابل ارائه به توان‌یابان را می آموزند.

براساس این گزارش: منصوره پناهی مدیرعامل مجتمع رعد در افتتاحیه این دوره با اشاره به ضرورت هماهنگی بیشتر مراکز اشتغال حمایت‌شده سراسر کشور به منظور ارایه خدمات با کیفیت به مراجعان و افراد دارای معلولیت، گفت: در 5 گام اصلی اشتغال حمایت‌شده (SE) یعنی گام‌های توافق نظر، پروفایل شغلی (ارزیابی)، انطباق شغلی،  توافق با کارفرما و پشتیبانی در محل کار اساسی ترین اقدام، اعتماد سازی است که اصلی‌ترین وظیفه یک همیار شغلی محسوب می‌شود.

پناهی در ادامه افزود: مهم ترین خصوصیت یک همیار شغلی شنونده خوب بودن است و گوش کردن به یکدیگر نخستین مرحله برقراری یک ارتباط مؤثر همراه با اعتماد سازی محسوب می‌شود.

شایان ذکر است دومین دوره کارورزی اشتغال حمایت‌شده به مدت 3 روز ادامه خواهد داشت و برای همیاران شغلی اشتغال کرمان یک دوره تکمیلی 2 روزه هم برگزار خواهد شد.

 
 
 
 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است