مجموعه های شهربانو به کتابخانه نابینایان تجهیز می شود

مجموعه های شهربانو به کتابخانه نابینایان تجهیز می شود

27 آبان 1397

 فاطمه راکعی، مشاور شهردار و سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران با اعلام این خبرگفت: معلولان و افراد کم توان نیز به عنوان شهروند، همانند سایر مردم حق  زیست در اجتماع و بهره مندی از خدمات فرهنگی و شهری را دارند و برهمین اساس نیازمند امکانات و حمایت های خاص هستند و ایجاد محیط شاداب و متنوع به منظور توانمندسازی و کسب مهارتهای اجتماعی و فردی از سوی آنها ضروری است.

 

وی افزود: بر همین اساس طرح مناسب سازی بوستان های بانوان و مجموعه های شهربانو برای افراد کم توان و معلول در دستور کار قرار دارد تا شرایط استفاده از این مجموعه ها برای این اقشار فراهم شود.

 

راکعی تجهیز مجموعه های شهربانو به کتابخانه نابینایان را یکی از اقدامات این طرح برشمرد و گفت: این اقدام با هدف توسعه زیرساخت های فرهنگی و ترویج فرهنگ مطالعه در حال اجراست.

 

سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران افزود: کتابخانه ویژه نابینایان در مجموعه شهربانو منطقه۱۰ و ۲۰ به بهره برداری رسید وهمزمان با هفته کتابخوانی، تجهیز و راه اندازی تعدادی از مجموعه ها با فضاسازی مناسب و تامین منابع مطالعاتی موردنیاز انجام می شود.

 

وی از راه اندازی کافه کتاب در مجموعه شهربانوی منطقه ۳ خبرداد و گفت: راه اندازی و افتتاح پاتوق شعر و ادب و تجهیز کتابخانه به کتاب های تخصصی حوزه شعر و ادب در مجموعه شهربانو منطقه سه از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی است.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است