شرایط سخت دوچرخه‌سواران معلول پس از جدایی از کمیته پارالمپیک

شرایط سخت دوچرخه‌سواران معلول پس از جدایی از کمیته پارالمپیک

29 بهمن 1397

رییس انجمن دوچرخه‌سواری معلولان و نابینایان و کم‌بینایان گفت: از زمانی که تحت پوشش فدراسیون دوچرخه‌سواری قرار گرفتیم چون تحت حمایت کمیته ملی پارالمپیک نیستیم از نظر اعتباری متاسفانه شرایط سختی برای اعزام دوچرخه‌سواران معلول و کم‌بینا و نابینا به مسابقات برون مرزی داریم.

 

فرهاد عصفوری  از برپایی اردوی دوچرخه‌سواران معلول و نابینا و کم‌بینا از روز سه‌شنبه ۳۰ بهمن در پیست دوچرخه‌سواری آزادی در رشته جاده خبر داد و افزود: اولین اردوی آماده‌سازی تیم دوچرخه‌سواری معلولان و نابینایان و کم‌بینایان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا ازبکستان در رشته جاده از روز سه‌شنبه ۳۰ بهمن با حمایت فدراسیون دوچرخه‌سواری در پیست آزادی آغاز می‌شود و تا ۲۷ اسفند ادامه خواهد داشت. دومین اردو نیز از پنجم تا ۲۶ فروردین جریان خواهد داشت، سپس تیم اواخر فروردین برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا همراه با تیم دوچرخه‌سواری عازم ازبکستان می‌شود.

 

وی در پاسخ به این پرسش که امکان اعزام چند دوچرخه‌سوار معلول و نابینا و کم‌بینا به مسابقات قهرمانی آسیا ازبکستان وجود دارد، گفت: شرایط اعزام بستگی به نتیجه عملکرد دوچرخه‌سواران در جریان برگزاری دو مرحله اردوی آمادگی دارد. در مسابقات قهرمانی آسیا جاکارتا که در رشته پیست برگزار شد، به دلیل کمبود اعتبارات فدراسیون دوچرخه‌سواری تنها مهدی محمدی را اعزام کردند که خوشبختانه موفق به کسب مدال نقره شد. حال اینکه در مسابقات جاده فدراسیون دوچرخه سواری با اعزام چند دوچرخه‌سواری معلول و نابینا و کم‌بینا موافقت کند بستگی به عملکرد آنها در اردوها دارد.

 

عصفوری اضافه کرد: چون قرار است دوچرخه‌سواران معلول و نابینا و کم‌بینا از ابتدای سال ۹۸ تحت پوشش فدراسیون دوچرخه‌سواری فعالیت‌های خود را ادامه بدهند، از نظر اعتباری تحت حمایت کمیته ملی پارالمپیک نیستیم و فدراسیون دوچرخه‌سواری نیز بودجه کافی برای اعزام تمام دوچرخه‌سواران اعم از سالم و افراد معلول و نابینا و کم‌بینا ندارد و ما با این ادغام شرایط سختی را برای اعزام‌های برون مرزی داریم و مجبوریم تعداد محدودی دوچرخه‌سوار به مسابقات مختلف اعزام کنیم.

 

وی افزود: چون سیاست کمیته ملی پارالمپیک در سال آینده تنها حمایت از رشته‌های مدال آور در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است و رشته دوچرخه‌سواری تنها شانس کسب سهمیه را دارد و شانس زیادی برای مدال‌آوری در پارالمپیک ۲۰۲۰ را ندارد در نتیجه کمیته ملی پارالمپیک حمایت لازم را از دوچرخه‌سواران نمی‌کند و این شرایط سختی را برای ما ایجاد کرده است.

 

رئیس انجمن دوچرخه‌سواری معلولان و نابینایان و کم‌بینایان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فدراسیون دوچرخه‌سواری از نظر اعتباری شرایط خوبی برای اعزام ملی‌پوشان زیادی به قهرمانی آسیا برای کسب سهمیه ندارد، در نتیجه تنها کسانی به این تورنمنت اعزام می‌شوند که شانس بالایی برای کسب مدال دارند. بنابراین امکان دارد همانند مسابقات قهرمانی آسیا جاکارتا مجبور شویم تعداد محدودی دوچرخه‌سوار معلول و نابینا و کم‌بینا به ازبکستان اعزام کنیم که این شرایط مناسبی برای کسب سهمیه پارالمپیک نیست.

 

منبع: ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است