تیم ملی فوتبال پنج نفره کار سختی برای کسب سهمیه پارالمپیک دارد

تیم ملی فوتبال پنج نفره کار سختی برای کسب سهمیه پارالمپیک دارد

7 خرداد 1398

جواد فلفلی با یادآوری اینکه اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال پنج نفره از اول تیرماه با حضور ۱۵ بازیکن آغاز می‌شود، گفت: تا زمان رقابت‌های قهرمانی آسیا که مهرماه به میزبانی تایلند برگزار می‌شود، اردوهای آماده سازی تیم ملی در ۶ مرحله پیگیری می‌شود. بازیکنان دعوت شده در مراحل مختلف ارزیابی می‌شوند اما اینکه در هر مرحله چه تعداد بازیکن ریزش داشته باشند، مشخص نیست. این کار بر اساس وضعیت اردونشینان و پیگیری برنامه‌ها انجام می‌شود.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره با یادآوری اینکه ترکیب این تیم برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک با ۱۰ بازیکن (۸ بازیکن نابینا و ۲ دروازه بان) بسته می‌شود، خاطرنشان کرد: اردونشینان تیم ملی فوتبال پنج نفره از دو ماه پیش بر اساس برنامه‌ای که در اختیارشان گذاشتیم تمرینات خود را آغاز کردند. در واقع آنها با یک آمادگی نسبی تمرینات شان را با تیم ملی آغاز می‌کنند. باید ببینیم وضعیت این بازیکنان هنگام ورود به اردو و به لحاظ آمادگی چگونه است، این موضوع در برنامه‌ای که برای حذف تدریجی بازیکنان داریم، تأثیرگذار است.

 

فلفلی در مورد دیدارهای تدارکاتی پیش بینی شده برای تیم ملی فوتبال پنج نفره نیز گفت: فعلاً دو دیدار تدارکاتی با اسپانیا قطعی است. اسپانیا که برای شرکت در مسابقات قهرمانی اروپا آماده می‌شود متقاضی برگزاری اردوی مشترک با ایران شده است. ما مردادماه را به عنوان زمان برگزاری این برنامه پیشنهاد داده‌ایم. قرار است در جریان این اردو دو دیدار تدارکاتی هم میان ایران و اسپانیا برگزار شود.

 

وی با اشاره به اینکه در رقابت‌های قهرمانی آسیا دو سهمیه برای بازی‌های پارالمپیک توزیع می‌شود و با یادآوری اینکه تیم ایران در دوره پیشین این رقابت‌ها به عنوان نایب قهرمانی دست یافت، تاکید کرد که نتیجه گیری در این دوره مسابقات به مراتب سخت‌تر از گذشته خواهد بود.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره تصریح کرد: خیلی از کشورهای آسیایی نسبت به گذشته در فوتبال پنج نفره ارتقا داشته‌اند. در تایلند و مالزی وضعیت فوتبال پنج نفره رشد قابل توجهی داشته است. در کشوری مانند هند هم پیگیری برای ارتقای سطح و جایگاه بسیار زیاد است. با این اوصاف باید منتظر باشیم که تیم‌هایی با ترکیب قوی‌تر و بهتر از همیشه در مسابقات قهرمانی آسیا شاهد باشیم.

 

وی افزود: این شرایط کار را برای ایران سخت‌تر خواهد کرد. همه کشورها طی ماه‌های گذشته در تلاش برای بهبود وضعیت خود بوده‌اند درحالیکه ما فقط استعدادیابی داشتیم. به هر حال به خاطر وضعیت نابسامان اقتصادی کشور، شرایط برگزاری دیدارهای تدارکاتی خیلی مهیا نیست درحالیکه برای یک ورزشکار هیچ موضوعی به اندازه حضور در میادین باعث ارتقای سطح آمادگی نمی‌شود به خصوص برای ورزشکاران فوتبال پنج نفره.

 

فلفلی یادآور شد: شرایط ورزشکاران در فوتبال پنج نفره خاص تر از دیگر رشته‌های خاص است. در رشته‌ای مانند فوتبال هفت نفره، بازیکنان می‌توانند در صورت نیاز با بازیکنان فوتبال (افراد سالم) دیدار تدارکاتی داشته باشند اما در فوتبال پنج نفره شرایط خیلی محدود است.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره در پایان گفت: با این اوصاف اما تلاش می‌کنیم با قدرت در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنیم و بتوانیم از این رقابت‌ها صاحب سهمیه پارالمپیک شویم اگرچه می‌دانیم کار خیلی بیشتر از آنچه تصور می‌کنیم، سخت است.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است