کماندار اعزامی به قهرمانی جهان: ورزشکاران، پرچم ایران را بدون جنگ به اهتزاز درمی‌آورند

کماندار اعزامی به قهرمانی جهان: ورزشکاران، پرچم ایران را بدون جنگ به اهتزاز درمی‌آورند

7 خرداد 1398

مجید کاکوش : برخی رشته ها با هزینه نه چندان زیاد می توانند مدال های خوشرنگ و افتخارات بزرگی برای کشور به ارمغان بیاورند اما متاسفانه برخی مسئولان تنها به رشته هایی مثل فوتبال توجه دارند و کوچک ترین موفقیت های آنان در عرصه جهانی بیشترین پاداش ها را برای فوتبالیست ها به ارمغان می آورد.

 

این کماندار که با معلولیت فلج مغزی متولد شده است، ادامه داد: با اینکه برخی ورزشکاران از جمله کمانداران معلول بی کمترین جنگی بالاتر و یا جلوتر از سایر کشورها حتی رژیم صهیونیستی می ایستند و با اینکه مشکلات زیادی دارند اما حقوق و پاداش آنان پرداخت نمی شود تا با خیالی آسوده و بی دغدغه راهی مسابقات شده و با انگیزهز ای مضاعف برای پیروزی تلاش کنند.

 

دارنده عنوان هشتمی فینال پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو اضافه کرد: چند ماه است که هیچ یک از ما حقوقی نگرفته‌ایم و از سوی دیگر هیچکدام از ما پاداش پاراآسیایی جاکارتا را دریافت نکرده ایم.

 

به گفته این ورزشکار معلول، ورزش کردن سطح زندگی معلولان را ارتقا می دهد و این مساله موجب کاهش هزینه های جانبی برای کشور و دولت خواهد بود.

 

** کمانداران به سطح مطلوب آمادگی نزدیک هستند

کاکوش در ادامه گفت: خوشبختانه برنامه مسابقات تیراندازی با کمان همیشه مشخص است و با توجه به برنامه ریزی خوبی که بر همین اساس  انجام می شود تقریبا همه کمانداران اعزامی در شرایط مطلوب آمادگی قرار دارند.

 

این کارشناس ارشد حسابداری ادامه داد: بعد از برگشت از بازی های پاراآسیایی جاکارتا برنامه ریزی کردیم و تمرینات بی وقفه و منسجمی داشتم که همین مساله در بهبود وضعیت ما تاثیر  گذار بود.

 

وی در خصوص اینکه در هلند چقدر شانس برای کسب سهمیه و مدال دارد، گفت: صحبت کردن در مورد نتیجه مثل پیش بینی هواست، در بسیاری از موارد کارهای کارشناسی زیادی برای پیش بینی هوا صورت می گیرد اما گاهی باز هم غافلگیری می شویم، و در ورزش بویژه رشته ای چون  تیرو کمان که تحت تاثیر شدید شرایط محیطی و آب و هوایی است بسیار سخت است.

 

این کماندار ۴۷ ساله ادامه داد: مسابقات قهرمانی جهان یکی از سخت ترین رقابت ها رشته تیرو کمان است و حتی به اندازه مسابقات المپیک پرفشار و استرس زا است.

 

کماندار رشته کامپوند کشورمان تصریح کرد: رقبا را به خوبی می شناسم و خوشبختاته من و سایر هم تیمی هایم از نظر فنی، شرایط روانی و فیزیکی در شرایط خوبی قرار داریم و تجهیزات کافی نیز در اختیار داریم اما با تمام این ها دریافت حقوق و پاداش ها می تواند ما را از نظر ذهنی به شرایط مطلوب و حتی عالی نزدیک کند.

 

مجید کاکوش نخستین کامپوند کار معلول ایران است در  رشته کمان W۱ است و در مسابقات قهرمانی جهان تایلند در سال ۲۰۱۵ موفق به کسب سهمیه پارالمپیک ریو شد و عنوان هشتمی این پارالمپیک را در سال ۲۰۱۸ کسب کرد.

 

وی همچنین مدال برنز انفرادی و میکس تیم مسابقات قهرمانی جهانی کشور چک در سال ۲۰۱۹ را در اختیار دارد و سال گذشته نیز موفق شد در مسابقات ۲۰۱۸ پاراآسیای جاکارتا برای کشورمان در بخش انفرادی مدال برنز کسب کند.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است