وحید شامخی مشاور مدیر عامل مجتمع رعد: فضای کشور برای فعالیت توانیاب‌ها نیاز به مناسب‌سازی دارد

وحید شامخی مشاور مدیر عامل مجتمع رعد: فضای کشور برای فعالیت توانیاب‌ها نیاز به مناسب‌سازی دارد

27 تیر 1398

 

مدیرعامل و عضو هیأت مدیره مدیریت ثروت ستارگان گفت: تکنولوژی می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها به ویژه برای افراد با توانایی ویژه تسهیلگر باشد.

«وحید شامخی» مدیرعامل و عضو هیات مدیره مدیریت ثروت ستارگان در گفت و گو با ستاد خبری توان‌تِک با اشاره به اینکه توان‌یاب‌ها استعداهای فوق العاده‌ای دارند که برای ما غیر معمول است، گفت: متاسفانه در بسیاری از مواقع به دلیل مهیا نبودن بستر لازم این استعداها کشف نمی‌شود.

شامخی در ادامه با بیان این نکته که مجموعه مدیریت ثروت ستارگان داری سرویس ویژه به توان‌یاب ها نیست، تاکید کرد: اما اگر ایده‌ای از طرف افراد دارای معلولیت وجود داشته باشند یا کسب و کار ویژه‌ای در حوزه فضای استارت آپ یا مالی داشته باشند ما می‌توانیم مخاطب آنها باشیم، آنها را پذیرش کنیم و در صورت تایید سرمایه گزاری خواهیم کرد.

به گفته وی تکنولوژی می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها به ویژه برای افراد با توانایی ویژه تسهیلگر باشد. به عنوان مثال با یک اپلیکیشن موبایل به راحتی می‌توان از حضور فیزیکی در فروشگاه معاف شد.

شامخی جدی‌ترین نیاز و خلا در ایران برای افراد توان‌یاب را در مناسب‌سازی فضای شهری عنوان کرد و افزود: اگر این فضا برای توان‌یاب‌ها فراهم شود آنها به راحتی می‌توانند فعالیت‌های روزانه خود را بدون نیاز به کمک انجام دهند.

وی در پایان تاکید کرد که دولت می‌تواند با تعریف امتیازات ویژه و با ایجاد رقابت در این زمینه استارتاپ‌ها را برای ورود به این عرصه تشویق کند. حضور نهادهای حاکمیتی می‌توانند مشوق خوبی باشد زیرا فعالیت در این حوزه‌ها چون برگشت مالی سختی دارد.

 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است