از استارت‌آپ‌های برتر توان‌تِک تقدیر شد

از استارت‌آپ‌های برتر توان‌تِک تقدیر شد

30 تیر 1398

 

نشست تخصصی سومین رویداد توان‌تِک با حضور توان‌یاب‌ها و مسؤولان توان‌تِک در حاشیه نمایشگاه الکامپ برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری رویداد توان‌تِک؛ در این مراسم 3 جایزه در بخش‌های کسب و کار برتر، مؤثرترین حامی خانواده توان‌یاب و استارت‌آپ‌ها موفق اهدا شد. در ابتدا مراسم شرکت «ویتانا» که توانست جایزه مسؤولیت اجتماعی مجتمع رعد را به خود اختصاص دهد، معرفی شد. در بخش استارت‌آپ‌ها نیز استارت‌آپ سوم به «آزمایشگاه آنلاین» به طراحی«محمد مجددی»، استارت‌آپ دوم به «دکتر حیدری» و "نسیم صحت راستین نصر" برای طراحی ویلچر ارزان قیمت برقی و استارت‌آپ برتر به توان‌یاب ناشنوا «حمید‌رضا محترم» برای طراحی استارت‌آپ هاناپ در رفع نیازهای ناشنوایان اختصاص یافت. جایزه تقدیر از خانواده‌ توان‌یاب نیز به «ابراهیم دشتی» برادر «محمد رضا دشتی» سردبیر وب‌سایت شمعدانی و یکی از فعالان دفاع از حقوق افراد دارای معلولیت اهدا شد.

در ادامه مراسم مدیر اجرایی الکام استارز با بیان اینکه "توان‌تِک" حاصل یک دوستی صمیمی بین مجموعه افراد فناوری ارتباطات و مجموعه رعد است، گفت: در دور اول برگزاری توان‌تِک تمرکز بر حوزه اشتغال بود.

آرش برهمند با اشاره به جمله شاهین طبری که می‌گوید "معلولی که کار دارد معلول نیست"، اظهار داشت: ایده اولیه رویداد توان‌تِک را مجموعه رعد میزبانی کرد. در الکام استارز اول فکر کردیم به جای اینکه IT را به رعد ببریم،  توان‌تِک را به الکامپ بیاوریم.

برهمند با اشاره به آشنایی وزیر ارتباطات با تیم توان‌تِک افزود: دو موضوع مهم بعد از آشنایی افرادی چون وزیر ارتباطات با تیم توان‌تِک اتفاق افتاد. اول اینکه 11 درصد از جامعه کاربر این پلتفورم‌ها هستند و به هر کسب و کاری بگوئید 10 درصد از کاربران شما جامعه‌ای هستند که شما نمی‌بینید، استقبال می‌کند که به این جامعه خدمات ارائه کند.

وی افزود: موضوع بعد هم اشتغال بود که بعد از توان‌تِک اول، حجم حضور دوستانی از     دیجی‌کالا و کافه بازار به ما نشان داد که توان‌یاب‌ها نیروی کار ارزشمندی هستند.

برهمند اظهار داشت: سوخت اولیه الکام استار یا هر رویداد دیگری توان‌یاب‌ها هستند، اگر پیشرفتی حاصل شده است، دلیلش توان‌یاب‌ها هستند.

منصوره پناهی مدیر عامل مجتمع رعد هم با ابراز خوشحالی از اینکه توان تک 3 را با هم نیرومندتر رقم می‌زنیم، گفت: یکی از افتخارات زندگی من بعد از بازگشت از سوئد به ایران همین روزهای خوب و دستاوردهای خوب بوده است.

پناهی با بیان اینکه در عصر کشاورزی همه شبیه به هم بوده و نیازها شبیه به هم بود و اگر معلولیتی داشتیم، مشخص نمی‌شد، اظهار داشت: در عصر صنعت، تکنولوژی وارد شد و باید کمی با این حوزه آشنا می‌شدیم، اما همچنان کار یدی حرف اول را می‌زد.

وی افزود: در عصر اطلاع‌رسانی اگر من اطلاعات بیشتری داشته باشم برتر هستم و می‌توانم شغل داشته باشم، با مطرح شدن دهکده جهانی مرزها از میان برداشته شده است.

پناهی با تاکید بر اینکه تکنولوژی نقش مهمی در رفع نیازهای معلولیت داشته است، گفت: می‌دانیم که معلولیت محدودیت یا مانع نیست و این جامعه است که معلولیت را کم یا زیاد می‌کند، مناسب‌سازی خاص معلولان نیست، بلکه کودکان، سالمندان و زنان باردار نیز به این مناسب‌سازی نیاز دارند.

وی افزود: در حال حاضر به تکنولوژی در زندگی روزمره رسیده‌ایم و بزینس جهانی رونق گرفته و در ایران هم در حال ورود است.

مدیرعامل مجتمع رعد گفت: دسترس‌پذیری خود از قوانین کتاب قانون است، در حال حاضر در سازمان ملل مفهوم سواد تغییر کرده است و اگر نتوانیم با کامپیوتر کار کنیم بی سواد تلقی می‌شویم. تکنولوژی چه ما بخواهیم یا نخواهیم وارد زندگی روزمره ما شده است.

پناهی تاکید کرد: توان‌تِک نشان می‌دهد اگر یک میلیارد نفر در جهان دارای معلولیت هستند، پس مشتری برای کسانی که استارت‌آپ دارند و می‌خواهد بیزینس کنند، زیاد است.

وی افزود: اگر در ایران بگوئیم تقریبا 11 تا 16 درصد از جامعه دارای معلولیت هستند، پس حداقل 10 تا 12 میلیون از افراد دارای معلولیت هستند، پس مشتری زیادی برای شما وجود دارد. این فضا برای صاحبان کسب و کار که فقط می‌خواهند سود کنند، بهترین فرصت است و در توان‌تِک فرصت آشنایی با نیاز این افراد فراهم شده است.

پناهی اظهار داشت: امسال 25 انجمن در توان‌تِک حضور پیدا کردند تا به کسانی که می‌خواهند کسب و کاری را دسترس‌پذیر کنید مشاوره دهند برای اینکه نیازهای این قشر را بشناسند تا خدمات را مناسب‌سازی کنند.

وی تاکید کرد: در اکثر کشورهای پیشرفته وزارتخانه دسترس‌پذیری وجود دارد ولی ما در ایران این وزارتخانه را نداریم. این وزارتخانه تشکیل شده تا از استارت‌آپ‌ها را حمایت کنند. چون برای اینکه اینها رونق پیدا کرده و مشتری‌ها خاص خود را پیدا کنند، کمک‌ها و حمایت‌های مالیاتی نیاز است.

پناهی در پایان تاکید کرد: از کسب و کارهای بیرون از کشور کپی نکنیم، خلاقیت داشته باشیم و ایده‌های جدید را پرورش دهیم.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است