وحید رجبلو، مدیر استارت‌آپ توانیتو:

وحید رجبلو، مدیر استارت‌آپ توانیتو:

تکنولوژی توانست افراد دارای معلولیت را به جامعه متصل کند

1 مرداد 1398

 

مدیر استارت‌آپ توانیتو گفت: تکنولوژی کمک کرده است توان‌یاب‌ها بتوانند در محل زندگی خود شاغل باشند و کسب درآمد کنند.

به گزارش ستاد خبری توان‌تِک؛ «وحید رجبلو»، برنامه نویس و مدیر استارت‌آپ توانیتو در گفت‌وگو با خبرنگار این ستاد با اشاره به اینکه سطح و پیشرفت تکنولوژی در ایران با جهان متفاوت است گفت: تکنولوژی در سطح جهان به دلیل به‌روز بودن و پیشرفتگی می‌تواند کمک کند که افراد دارای معلولیت در اجتماع زندگی کنند.

به گفته رجبلو در ایران تکنولوژی به اندازه‌ای مفید بوده که کمک کرده است توان‌یاب‌ها بتوانند در محل زندگی خود شاغل باشند و کسب درآمد کنند.

وی در ادامه افزود: اما به هرحال بیش از 60 درصد تکنولوژی توانسته است افراد دارای معلولیت را به جامعه متصل کند، نه الزاماً حضوری ولی توانسته این ارتباط را برقرار کند.

مدیر استارت‌آپ توانیتو با بیان اینکه در دسترس پذیری توانسته‌ایم جامعه فناوری اطلاعات را مجاب کنیم قوانینی صادر کند که تمام کسب و کارهای آنلاین از آن پیروی کنند، گفت: خیلی از سایت‌های از جمله سایت پرمخاطبی مثل دیجی‌کالا باقی مانده است که هنوز دسترس‌پذیر نشده‌ است.

وی تاکید که در گام اول باید این موضوع را کاملاً برطرف کنیم و بعد وارد حوزه‌های دیگر شویم، فعلاً  توانسته‌ایم موجی را ایجاد کنیم که اگر ادامه ندهیم این موج از بین می‌رود.

رجبلو در ادامه این گفتگو با اشاره به اینکه دولت و وزارت ارتباطات، قوانین و سخت‌گیری‌های زیادی برای اخذ مجوزها قرار می‌دهند که خیلی از آنها بی‌اساس است، گفت: اگر به جای این قوانین دست و پاگیر شرایطی را وضع کنند که سایت‌ها تا دسترس‌پذیر نشوند، از فعالیت منع بشوند، کمک بزرگی به این حرکت خواهد بود.

مدیر استارت‌آپ توانیتو در آخر با تاکید بر اینکه خود را جزئی از توان‌تِک می‌دانم، افزود: اما می‌خواهم از همه کسانی که تلاش کردند توان‌تِک را برگزار شود، تشکر کنم.

 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است