برگزاری جشن روز دانشجو توسط مرکز علمی کاربردی رعد

برگزاری جشن روز دانشجو توسط مرکز علمی کاربردی رعد

20 آذر 1398

با حضور جمعی از مسؤولان وزارت تحقیقات، علوم و فناوری، دانشگاه جامع علمی کاربردی، هیأت رئیسه دانشگاه علمی کاربردی نیکوکاری رعد و دانشجویان توان‌یاب و غیرتوان‌یاب، مراسم گرامیداشت روز دانشجو در سالن همایش رعد برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی مرکز آموزشی نیکوکاری رعد؛ در این مراسم که اجرای آن را دکتر مصطفی فیروزی مجری شبکه‌های 3 و 5 سیما در کنار فرزاد خلیلی عضو شورای کارآموزان رعد برعهده داشتند، ابتدا دکتر مریم رسولیان رئیس هیأت مدیره مجتمع رعد و عضو هیأت رئیسه مرکز علمی کاربردی رعد با اشاره علت نامگذاری 16 آذر به نام روز دانشجو، افزود: علت این نامگذاری اعتراض دانشجویان در 16 آذر 1332 به سفر رسمی ریچارد نیکسون، معاون وقت رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از ایران بود که در این حرکت دانشجویی مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی به دست مأموران حکومتی کشته شدند و از آن تاریخ روز دانشجو با اعتراض به وضع موجود برگزار می‌شود.

دکتر رسولیان با اشاره به فطرت پرسشگرانه دانشجو، افزود: تنها اعتراض به وضع موجود کافی نیست بلکه دانشجویان باید همراه با اعتراض، پیشنهادهای سازنده ارایه دهند تا شاهد بهبود شرایط باشیم، بنا بر این هیأت رئیسه مرکز آموزش علمی کاربردی رعد انتظار دارد با برگزاری روز دانشجو این فضا را فراهم سازد که دانشجویان با بیان مسائل و مشکلات خود در بهبود وضعیت موجود مشارکت نمایند.

در ادامه مراسم محمدحسین ثابتیان دانشجو حسابداری مرکز رعد با نواختن پیانو، چند قطعه موسیقی اجرا کرد و سپس دکتر محسن عربی شاعر و ادیب توانا، چند قطعه از سرودهایش را دکلمه کرد.

در قسمتی از مراسم یوسف رستمی، مهدیه رستگار و زهرا خان‌اف برندگان برتر رویداد استارت‌آپی فناورانه صنعت توانبخشی در ایران، معرفی و مورد تشویق قرار گرفتند، یوسف رستمی ایده‌پرداز رادیوتوان با اشاره برگزاری این استارت‌آپ موفق، گفت: وقتی در آستانه فارغ‌التحصیلی از رشته فناوری اطلاعات مرکز علمی کاربردی بودم به این فکر کردم، بعد از تحصیل چه کاری می‌توانم انجام دهم، فرض لیسانس هم گرفتم، باید بروم خانه‌نشین شوم یا اینکه ببینم چه کاری می‌توانم انجام دهم یا چه کاری باید انجام دهم.

وی افزود: در همین افکار بودم که به عدم وجود یک رسانه تخصصی پُر مخاطب در حوزه افراد دارای معلولیت رسیدم و این موضوع را با چند نفر از هم‌دوره‌ای‌ها در میان گذاشتم و با موافقت و همکاری زهرا خان‌اف و مهدیه رستگار هسته اولیه رادیوتوان شکل گرفت و طی 3 سال گذشته رادیوتوان جایگاه خود را با پخش برنامه‌های سودمند و تأثیرگذار در بین جامعه پیدا کرده‌است.

یوسف رستمی مدیرعامل رادیوتوان با اشاره به عامل اصلی موفقیت، گفت: موفقیت کالایی نیست که بشود آن را از فروشگاه بخرید یا دارویی که از داروخانه تهیه کنیم، موفقیت فقط با تلاش، پی‌گیری و کار آگاهانه میسر می‌شود.

مقام برتر رویداد فناورانه صنعت توانبخشی در ایران با اشاره به مراحل این رویداد گفت: روز اول تمام شرکت‌کنندگان 3 دقیقه فرصت داشتند تا ایده‌های خود را تشریح کنند در ادامه 36 ساعت تیم‌ها در مورد تقویت و تکامل ایده‌های منتخب همفکری کردند و در مرحله پایانی هیأت داوری ایده‌های برتر را با طرح سوالات فنی و اجرایی، انتخاب کرد که رادیوتوان موفق شد، جوایز ایده برتر را برنده شود.

مهندس احمد میرزاخانی بنیانگذار مجتمع رعد و رئیس هیأت رئیسه مرکز علمی کاربردی رعد در ادامه مراسم به جایگاه رفت و گفت: یکی از دلایل تأسیس مرکز علمی کاربردی رعد این بود که دانشجویان توان‌یاب در فضای مناسب‌سازی شده به تحصیلات خودشان ادامه دهند.

وی افزود: مرکز علمی کاربردی رعد سعی کرد، موانع فیزیکی را از پیش‌روی توان‌یابان بردارد و آنها به سهولت تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه دهند با وجود آنکه دوره‌های آموزشی تلفیقی برای دانشجویان توان‌یاب و غیرتوان‌یاب طراحی شده بود اما باید سعی کنیم، سطح دوره‌های آموزشی را به گونه‌ای بالا ببریم که موضوع پژوهش و تحقیق در این مرکز توسعه یابد و در اثر همکاری دانشجویان شاهد بهبود وضعیت اشتغال هر 2 گروه فارغ‌التحصیلان مرکز علمی کاربردی رعد باشیم و این بیانگر آن است رعد در بیرون آوردن توان‌یابان از کنج خانه‌ها موفق عمل کرده‌است.

در قسمت پایانی این مراسم از دانشجویان موفق، مدرسان و همکاران پرتلاش مرکز با اهدا لوح سپاس قدردانی شد.

 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است