شانزدهمین نشست یک چای یک تجربه فرصت‌­ها و چالش‌­های مجتمع رعد را بررسی کرد

شانزدهمین نشست یک چای یک تجربه فرصت‌­ها و چالش‌­های مجتمع رعد را بررسی کرد

20 تیر 1402

به دعوت آکادمی خیر ایران مرکز تخصصی آموزش و مشاوره مؤسسات خیریه و سمن‌های کشور، آنت میناسیان مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد در نشست صمیمانه «یک چای، یک تجربه» از توفیقات و چالش‌‌های این مؤسسات با مخاطبان حضوری و آنلاین سخن گفت.

به گزارش روابط­‌عمومی مجتمع رعد؛ سلسله نشست‌‌های «یک چای، یک تجربه» در ایستگاه شانزدهم از مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد دعوت کرد تا با حضور در این رویداد از مسائل، فعالیت‌ها، برنامه و همچنین مشکلات این مؤسسه خیریه با مخاطبان  گفت‌‌وگو کرده و در خلا مباحث مطروحه، تجارب قابل الگوبرداری را برای سایر مؤسسات تشریح کند.

براساس این گزارش آنت میناسیان ابتدا به سوابق تحصیلی و شغلی خود اشاره کرد و افزود: از آنجا که دانش‌آموخته اقتصاد هستم از ابتدا در شرکت‌های بهداشتی و آرایشی کارم را آغاز کردم و طی بیش از 2دهه فعالیت در این عرصه موفقیت‌های قابل توجهی هم کسب کردم اما وقتی 2 سال پیش با مباحث کوچینگ آشنا شدم، مسأله اثربخشی و مؤثر بودن برایم اهمیت خاصی پیدا کرد و این موضوع مورد تأکید آموزش­‌های کوچینگ نیز هست در همین شرایط یکی از دوستان فعالیت در سمن‌‌ها(سازمان‌‌های مردم نهاد) را مطرح کرد و من که دنبال ایجاد تغییرات در محیط کارم بودم این پیشنهاد را قبول کردم و الان قریب به یک سال و نیم است که با مجتمع رعد در جایگاه مدیرعاملی همکاری دارم.

وی در پاسخ به این سؤال که پس از این مدت چه تغییراتی برای شما اتفاق افتاده است؟ گفت: تفاوت و تغییرات زیادی برای خودم و برای سازمان رعد اتفاق افتاده است از ارتباط با افراد دارای معلولیت که همیشه یکی از چالش‌‌های فردی خودم بود که آیا می‌توانم به آنها کمک کنم یا خیر؟ تا برنامه‌‌ریزی برای بهبود کیفیت رعد همه بسیار مهم است و در هر دو موضوع موفقیت‌‌های خوبی بدست آورده‌ام.

در این مدت احساس تأثیرگذاری خوبی می‌‌کنم و تلاش کردیم با همکاری شرکای اجتماعی رعد که از قبیل: آکادمی خیر ایران و سایر مؤسسات همکار در این حوزه، بهبود کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت را ارتقا ببخشیم و قدم‌‌های  بلندی پس از دوره کرونا برداریم.

میناسیان در پاسخ به سؤال یکی از حضار که پرسید، آیا شما را برای اینکه پول جمع کنید یا خوب پول بدست می‌‌آورید، انتخاب کردند؟ گفت: اقتصاد یک تعریف ساده و کوتاه دارد و آن این است که «علم تخصیص منابع محدود به نیازهای نامحدود اقتصاد است» برنامه‌ریزی برای مدیریت منابع و افزایش بهره‌وری از مهارت‌‌های ارزشمند یک مدیر محسوب می‌شود و این مباحث در دوره‌‌های آموزشی «مدیریت سمن‌‌ها» تدریس می‌‌شود ضمن اینکه رعد با 39 سال سابقه خدمت‌‌رسانی به جامعه افراد دارای معلولیت بیشتر در پی ارتقا خدمات و بهبود کیفیت زندگی جامعه هدف بوده ‌است و این مسأله از حمایت و کمک به تأسیس مراکز مستقل شهرستانی تا تأسیس نخستین دانشگاه مناسب‌سازی شده برای افراد دارای معلولیت به خوبی مشخص می‌شود.

مدیرعامل مجتمع رعد چالش مهم مؤسسات خیریه را در سرعت تکثیر بدون پشتوانه و مطالعه سازمان‌‌هایی دانست که با حمایت بنیادهای اقتصادی و شرکت‌‌های تولیدی خیریه تأسیس می‌‌کنند در حالی که ابزارهای لازم و تخصص کافی در این زمینه را ندارند درحالی که اگر فعالان اقتصادی به جای اینکه خودشان وارد این عرصه بشوند از مؤسسات معتبر، خوشنام و باتجربه حمایت کنند، اثرگذاری کمک‌‌ها بیشتر خواهد بود و در ضمن می‌‌توانند در هر نوبت به یک حوزه خاص و مشخص کمک کنند.

در پایان این نشست از حضور مدیرعامل مجتمع رعد با اهدا یادبود قدردانی شد و حضار با گرفتن عکس دسته جمعی این رویداد را در خاطر‌ه‌ها به ثبت رساندند.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است