مجتمع رعد در نخستین همایش نکوداشت مؤسسات مردم نهاد و نیکوکاری ایران تجلیل شد

مجتمع رعد در نخستین همایش نکوداشت مؤسسات مردم نهاد و نیکوکاری ایران تجلیل شد

26 تیر 1402

به همت شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه، نخستین همایش نکوداشت مؤسسات مردم نهاد و نیکوکاری ایران در محل ساختمان اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران با حضور اعضا شبکه، کنشگران عرصه­‌های اجتماعی و فعالان اقتصادی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد؛ علیرضا آتشک مدیرعامل شبکه ملی مؤسسات مردم نهاد در آغاز این همایش ضمن خیر مقدم و خوشامدگویی خدمت حضار، گفت: با وجود آنکه به تازگی این مسؤولیت را برعهده گرفته­‌ام اما کار در شبکه را با یک خط مشی ساده اما با اهمیت به اتفاق همکاران هیأت مدیره آغاز کردیم و آن اینکه شبکه ملی باید خانه‌­ای امنی برای سازمان­های مردم نهاد و همچنین مشاوری امین برای حکومت و فعلان اقتصادی تبدیل شود.

در ادامه فیروزه صابر مدیرعامل اسبق شبکه سمن­ها با اشاره به تاریخچه تشکیل این شبکه، افزود: هسته اولیه تشکیل شبکه در همایشی که توسط جامعه ابرار در همین مکان 10 سال پیش برای اشتغال، توانمندسازی و هم­‌افزایی جامعه هدف و مؤسسات خیریه برگزار شد،کلید خورد. سپس در ادامه طی 3 سال 8 مؤسسه در جلسات مستمر هفتگی مطالعات اولیه را روی ساختار، اهداف و وظایف شبکه انجام دادند که پس از گذشت 2 سال 8 مؤسسه دیگر به این تعداد اضافه شدند و بعد 3 سال مجوز فعالیت شبکه از وزارت کشور اخذ شد.

سپس دکتر محمود اولیایی نایب‌رئیس هیأت مدیره شبکه با اشاره به زمان اندکی که برای ایده‌‌پردازی و برگزاری همایش نکوداشت مؤسسات مردم نهاد وجود داشت، افزود: با وجود این محدودیت همواره از حمایت‌ کامل رئیس و نایب‌‌رئیس اتاق بازرگانی بهره‌‌مند بودیم و در این مدت که این ایده مطرح شد، دکتر سلاح ورزی و دکتر باقری از این پیشنهاد تمام و کمال دفاع کردند و برای اجرایی شدن این رویداد از هیچ حمایتی دریغ نکردند.

 وی در ادامه افزود: زمان کوتاهی که تا برگزاری همایش در اختیار داشتیم، انتخاب روشی علمی و تجربه شده برای تعیین مؤسسات منتخب نخستین دوره همایش را غیر ممکن کرده بود، بنابراین برای سال اول مقرر شد، سابقه فعالیت و تاریخ ثبت رسمی مؤسسات ملاک انتخاب "مؤسسه پیشکسوت" قرار بگیرد و در سال آینده "اثربخشی و ازریابی نتایج" مؤسسات را مورد بررسی قرار دهیم.

در این مراسم هنرمند نابینا هاتف شرار قطعات خوشه چین و کاروان را اجرا کرد و در قسمت دیگری هنرمندان ناشنوای دستان گویا چند سرود و ترانه را اجرا کردند.

در بخش پایانی از مسؤولان و نمایندگان مؤسسات منتخب با اهدا لوح سپاس، تندیس و یک تابلوی سیمرغ از دست ساخته­‌های هنرجویان دارای معلولیت قدردانی شد. صدیقه اکبری عضو هیأت مدیره مجتمع رعد به نمایندگی ازسوی مؤسسه با حضور در جایگاه بابت سال‌­ها حمایت از عزیزان دارای معلولیت و راه‌‌اندازی مؤسسات مشابه و مستقل رعد در سایر استان‌­ها وشهرستان مورد تشویق قرارگرفت. در قسمتی از لوح سپاس اهدایی که به امضا معاونت مشارکت‌­های اجتماعی وزارت کشور و رئیس هیأت مدیره شبکه ملی مؤسسات مردم نهاد رسیده، آمده است «شکر ایزد منان که فرصتی را به ما عنایت نمود تا در"نخستین همایش نکوداشت مؤسسات مردم نهاد و نیکوکاری ایران" بتوانیم اندکی قدردان مهر گستری‌­های شما در قامت "مؤسسه پیشکسوت" در عرصه‌­های مختلف اجتماعی باشیم».

مسؤولان و کارکنان  مجتمع رعد این موفقیت را به ساحت نیکوکاران و کار­آموزان پر تلاش مؤسسه تبریک می­‌گویند و امیدوارند در سایه حمایت روز افزون شما عزیزان در انجام خدمات مؤثر به جامعه هدف بیش از پیش موفق باشیم.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است