مجتمع رعد با "پروژه یادگیری برای همه" جایزه مؤسسه دکتر مجتبی معین  دریافت کرد

مجتمع رعد با "پروژه یادگیری برای همه" جایزه مؤسسه دکتر مجتبی معین دریافت کرد

5 اسفند 1402

مؤسسه دکتر مجتبی معین پس از فرآیندی چند ماهه که با انتشار فرخوان ارسال پروژه‌های اجتماعی اثربخش آغاز شده بود در نهایت عصر دوشنبه ۳۰ بهمن با برگزاری مراسم اهدا جوایز به برگزیدگان بخش‌های مستندساز و نوآوری به کار دومین دوره جایزه معین خاتمه داد.

به گزارش روابط­عمومی مجتمع رعد؛ این مراسم که در محل مؤسسه معین و با شرکت جمعی از فعالان اجتماعی و سازمان‌های غیرانتفاعی برگزار شد و جایزه پروژه‌های اجتماعی و ابتکارات مدنی سازمان‌ها و تشکل‌ها در 2 بخش مستندسازی و نوآوری مورد ارزیابی قرار داد.

این مؤسسه در یک رویکرد ترویجی، دبیرخانه این جایزه را هر 2 سال و طی یک فراخوان بلندمدت به پروژه­ها و ابتکارات جامعه مدنی با هدف ترغیب گروه‌های اجتماع‌محور و تشکل‌های داوطلبانه به مدون­ و مستند کردن فعالیت‌های خود اختصاص داده است.

در این دوره از جایزه ۳۰ پروژه‌ اجتماعی از نقاط مختلف کشور مانند: سنندج، زاهدان، اردبیل، سرپل ذهاب، یزد، تهران و … به دست دبیرخانه رسید.

بُعد دیگری که در جایزه معین مورد توجه قرار گرفت، «نوآوری» است. کسانی با تشکل‌های اجتماعی و مؤسسات نیکوکاری فعالیت کرده باشند، می‌دانند که خستگی و ملال از رویکردهای تکراری از یک‌سو و اصرار بر روش‌های خیرانه که قدرت تغییر شرایط را ندارند، از سوی دیگر باعث کاهش مشارکت جوانان و به‌ویژه اعضا جوامع محلی در این پروژه‌ها می‌شود.

بر اساس این گزارش، پروژه‌های برتر بخش مستندسازی عبارتند از: «دوره راهبری پداگوژیک از مؤسسه پداگو- اهرم»، «پروژه یادگیری برای همه از مجتمع آموزشی- نیکوکاری رعد» و «ساخت دبیرستان دختران اردیبهشت توتان از مؤسسه توسعه پایدار اردیبهشت».

پروژه‌های‌ برتر بخش نوآوری عبارتند از: «افزایش قابلیت‌های کودکان ساکن از مرکز خیریه یاوران معلولین نارمک از طریق ابزار ویدئوی مشارکتی توسط مؤسسه  اندیش انسان‌شهر»، «کارخانه  تولید محتوای استودیو نیک‌سو ازمرکز فرهنگ نیکوکاری مؤسسه خیر ماندگار) و «پلتفرم تأمین مالی جمعی ایفا از انجمن حمایت از توسعه مناطق محروم».

پروژه‌‌های  برتر بخش شایسته  تقدیر: عبارتند از:  «کافه فروشگاه گیل بانو از مؤسسه  ایزدوستان شمال»، «پروژه تک‌یاراز مؤسسه تکیار» و «آموزش صلح و صلح‌سازی ازبنیاد توسعه  صلح و مهربانی»

شایان ذکر است نماینده هیأت داوران دلایل انتخاب «پروژه یادگیری برای همه از مجتمع آموزشی- نیکوکاری رعد» را دارا بودن پروپزال کامل، توضیح دقیق و مرحله به مرحله فرایند آماده­سازی و اجرای برنامه، استفاده از فلوچارت، نمودار، جداول، اینفوگرافی و کاربرگ­ها برای خلاصه­سازی و درک آسانتر گزارش، استفاده از جداول جهت ارایه نتایج برنامه و توضیح در مورد اقدامات ارزشیابی در زمان اجرا و پس از اجرای برنامه عنوان کرد.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است