اجرای سه نمایش کانون پرورش فکری در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

اجرای سه نمایش کانون پرورش فکری در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

3 بهمن 1395

 نمایش‌ 'هفت خوان» از طرح 'تئاتر مدرسه'، 'گاوی که می‌خواست شیر باشد' و 'حواست کجا بود؟' هر دو با حضور کودکان دارای نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا، کم‌توان جسمی و حرکتی) در این جشنواره به اجرا می‌پردازند.


جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در حالی ادامه دارد که این سه نمایش از کانون در بخش‌های میدانی و به علاوه فجر اجرا می‌شود و میثم یوسفی، محسن میرزایی و ایمان تاج‌سلیمان و علیرضا دهقانی به ترتیب کارگردانان این نمایش‌ها هستند.


این نمایش‌ها از جمله تولیدات اداره کل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که مخاطبان در این جشنواره به تماشای آن می‌پردازند.


سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که از یکم بهمن کار خود را آغاز کرده است و تا 12 بهمن برپا خواهد بود.

* 'می‌ترسم یادت برود دوستم داشتی'، کتاب شد
مجموعه یادداشت‌های زیتا ملکی با تصویرگری علیرضا پورحنیفه با نام 'می‌ترسم یادت برود دوستم داشتی'، منتشر شد.


به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، این مجموعه شامل 40 یادداشت با نگاه به دنیای اطراف نوجوان‌ها است.


این یادداشت‌های شاعرانه نگاهی ظریف و موشکافانه به دنیای اطراف و حس‌های معمول زندگی دارند و می‌توانند منبع مناسبی برای خوب دیدن و جور دیگر دیدن باشند و مربیان در کارگاه‌های داستان‌نویسی آنها را به کار گیرند.


در یادداشت داستانی از زندگی آمده است: 'زندگی آدم‌ها پر از داستان است. زندگی هر کس از اولش تا همین سطری که تو به آن رسیده‌ای، داستانی است که هنوز آخرش را پیدا نکرده؛ داستانی که ادامه می‌یابد و تا روز آخر به هزار طرف می‌رود. همه آدم‌ها داستانی دارند؛ از تو که در مرکز این شهر شلوغ سکنی گرفته تا او که در روستایی دورافتاده، به دور از برق و لوله‌کشی، زندگی آرام خودش را دارد.'


هر کدام از یادداشت‌های این کتاب همراه با شعر موجزی است و گفت‌وگو درباره‌ این شعرها و بررسی آن‌ها در کارگاه‌های ادبی، می‌تواند به نگاه مخاطبان درباره‌ مفاهیم پذیرفته شده، یک تصویر شاعرانه بدهد.


'می ترسم یادت برود دوستم داشتی' در 88 صفحه و با قیمت 78 هزار ریال منتشر شده است و علاقه‌مندان می‌توانند این اثر را از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور خریداری کنند.

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است