کردستانی: پرچم کاروان پارالمپیک امانت شهداست

4 خرداد 1395

عشرت کردستانی، عضو تیم ملی والیبال نشسته بانوان درخصوص انتخابش به عنوان پرچمدار کاروان پارالمپیک، گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین انجام داد.


 


وی درخصوص انتخابش گفت: این انتخاب برایم غیر منتظره بود و اصلا فکر نمی کردم روزی چنین مسئولیت سنگینی به من واگذار شود. از اینکه دو پرچمدار کاروان المپیک و پارالمپیک از استان کرمان و بانوان ورزشکار آن هستند بسیار خوشحالم و تصور نمی کنم چنین افتخاری تا سالها به صورت همزمان به نام یک استان ثبت شود.


 


کردستانی افزود: مسئولیت پرچمداری، مسئولیت سنگینی است و همراه با نگرانی. اما این استرس و نگرانی شیرین است و خوشحالم که همزمان با اولین حضور تیم ملی والیبال نشسته بانوان در بازی های پارالمپیک این اتفاق افتاد و باعث شد بانوان تیم ملی والیبال نشسته انگیزه بیشتری داشته باشند و شور و شعف مضاعفی هم به تیم تزریق شد.


 


پرچمدار کاروان پارالمپیک خاطرنشان کرد: از اینکه به عنوان پرچمدار، نماینده رشته والیبال نشسته هم هستم بسیار برای من با ارزش است و امیدوارم بتوانم با شایستگی قدردان اعتماد و محبت مسئولین باشم.


 


عضو تیم ملی والیبال نشسته بانوان گفت: پس از شنیدن این خبر، همسرم بیش از همه خوشحال شد و از آنجا که به عنوان نایب رئیس هیات کرمان برای مرتفع کردن مشکلات ورزشکاران و فراهم آوردن امکانات بیشتر و توسعه ی رشته ها فعالیت می کنم، به من گفت که خداوند پاسخ زحماتت را داد و همان طور که با تلاشهایت ورزشکاران را خوشحال می کنی، خداوند هم دلت را شاد کرد. خانواده ی عزیزم نیز بسیار خوشحال شدند و هم تیمی هایم در تیم ملی بانوان نیز همانند یک خانواده به خاطر این انتخاب شاد شدند و روحیه ی مضاعفی گرفتند.


 


وی تصریح کرد: تیم ملی والیبال نشسته بانوان با حضور شایسته اش در رقابت های جام بین قاره ای و پیش از آن با کسب سهمیه پارالمپیک ثابت کرد که می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. طی این مسیر با حمایت انجمن، نایب رئیس انجمن ، کادر فنی به ویژه آقای صائبی که به عنوان مدیر فنی، دلسوزانه برای اعتلای سطح فنی ملی پوشان تلاش می کنند، میسر شده و از همه ی این عزیزان و مسئولین فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک سپاسگزارم.


 


کردستانی افزود: برای برافراشته نگه داشتن پرچم کشورمان خونهای زیادی ریخته شده و این پرچم امانت شهداست و امیدوارم امانت دار خوبی برای آن باشم و بتوانیم در پارالمپیک به عنوان نماینده ورزش جامعه ی جانبازان و معلولین کشورمان خوش بدرخشیم و پرچم کشور عزیزمان را به اهتزاز درآوریم.


 


با پرچم دار کارون پارالمپیک ایران در بازی های پارالمپک ریو 2016 آشنا شوید:


 


عشرت کردستانی، بانوی جانباز ملی پوش تیم والیبال نشسته است که هم اکنون در کسوت نایب رئیسی هیات کرمان نیز فعالیت می کند.وی سال 81 در حالیکه همراه با کاروان دانشجویی راهیان نور به مناطق جنگی سفر کرده بود بر اثر حادثه انفجار مین به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.


 


کردستانی در خصوص روی آوردنش به ورزش گفت: سال 85 با راهنمایی یکی از دوستانم وارد ورزش جانبازان و معلولین شدم و در ابتدا رشته تنیس روی میز را انتخاب کردم. تا 3 سال در این رشته فعال بودم و در این مدت موفق به کسب دو عنوان از مسابقات قهرمانی کشور شدم و کارت مربی گری هم دریافت کردم.


 


بانوی ملی پوش تیم والیبال نشسته افزود: در ادامه فعالیت های ورزشی به رشته والیبال نشسته هم علاقه مند شدم و پس از یکسال فعالیت در این رشته، سال 88 به تیم ملی دعوت شدم که پس از آن در مسابقات پاراآسیایی گوانگجو به نشان برنز، مسابقات قهرمانی باشگاههای آسیا 2011 به نشان نقره و در مسابقات پاراآسیایی اینچئون به نشان نقره دست یافتم.


 


نایب رئیس هیات کرمان در ادامه گفت: زمانی که این حادثه برای من رخ داد، دانشجوی ترم اول دانشگاه بودم و پس از آن تحصیلاتم را تا پایان مقطع کارشناسی ارشد در درشته مدیریت ورزشی ادامه دادم و در حال حاضر هم در تلاشم تا به مقطع دکترا راه یابم. این موفقیت ها را مدیون حمایت های همسرم هستم و در این زمینه ورزش هم به من کمک کرد.


 


کردستانی خاطرنشان کرد: من در خانواده ای به دنیا آمدم و بزرگ شدم که از نظر اعتقادی بسیار محکم هستند و همین مساله باعث شد بعد از جانباز شدن نه تنها دست از فعالیت برندارم، بلکه زمینه های فعالیتم را هم گسترش بدهم. با ورزش توانستم افراد زیادی از عزیزان دارای معلولیت را به زندگی امیدوار کنم و این مساله در مورد افراد غیر معلول هم صدق می کند و تاثیر ورزش در زندگی من و اطرافیان بسیار مثبت و موثر بوده است.


 


وی افزود: طی سالهای اخیر و به دلیل موفقیت های ورزشکاران جانباز و معلول استان کرمان، شاهد گرایش تعداد زیادی از افراد دارای معلولیت به ورزش هستیم که متاسفانه امکانات موجود پاسخگوی این حجم از شور و اشتیاق ورزشکاران نیست و امیدوارم به زودی با اختصاص بودجه های استانی در این امر نیز مساعدت شود


 


منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است