رییس هیات مدیره جامعه معلولین اصفهان: مسوولان قبل از رسیدن به سالمندی قوانین معلولان را اصلاح کنند

5 خرداد 1395

رییس هیات مدیره جامعه معلولین اصفهان با بیان اینکه هریک از مسوولان ممکن است خدای نکرده یک روز دچار معلولیت شوند گفت: خواهش ما این است قبل از اینکه به آن روز برسند برای خودشان هم که شده قوانین را اصلاح کنند.


 


سید محمد منصوری در حاشیه “چهارمین مجمع هم اندیشی تشکلهای مردم نهاد معلولان سراسر کشور” د: مسوولان محترم توجه کنند ممکن است خدای نکرده روزی خود آنها نیز با توجه به خطراتی که در جامعه وجود دارد دچار معلولیت شوند. یا اینکه در سن سالمندی به عصا و ویلچر احتیاج پیدا کنند. آن موقع شرایط ما را درک خواهند کرد. خواهش ما این است قبل از اینکه به آن روز برسند برای خودشان هم که شده قوانین را اصلاح کنند.


 


وی درخصوص اصلاحیه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان گفت: کنوانسیون بین المللی حقوق معلولین، وضعیت معلولان را در سراسر جهان مشخص کرده که در ایران در سال ۱۳۸۳ قانون جامع در راستای تحقق اهداف کنوانسیون در مجلس شورای اسلامی در ۱۶ ماده واحده به تصویب رسید ولی متاسفانه بسیاری از مواد این قانون اجرا نشده است.


 


رییس هیات مدیره جامعه معلولین اصفهان با بیان اینکه نیازمندیهای معلولان بیشتر از دامنه فراگیری قانون قبلی بود، تصریح کرد: بنا شد که قانون در کمیسیون اجتماعی دولت طرح شود که قانون جدیدی با ۶۳ ماده تصویب شد. ولی متاسفانه متولی تصویب و اجرا از یکدیگر تفکیک نشد. بدین صورت که دولت بیان کرد بخشی از مواد قانون را به مجلس می دهیم و بخشی را با امضای معاون اول رییس جمهور به دستگاه ها ابلاغ می کنیم.


 


منصوری تاکید کرد: اعتراض معلولان این است که معمولا حتی قوانینی که در مجلس تصویب می شود به اجرا در نمی آید پس چیزی که با امضای معاون اول باشد قطعا اجرا نخواهد شد.


 


وی بزرگترین مشکل در همه جوامع بشری را عدم آگاهی دانست و گفت: عدم آگاهی از اینکه خداوندی که ما را آفریده چه مسوولیتها و توانمندیهایی را بر عهده ما گذاشته است. اگر مشکل عدم آگاهی حل شود بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.


 


رییس هیات مدیره جامعه معلولین اصفهان افزود: وظیفه ما این است که در درجه اول خود افراد دارای معلولیت، سپس مسوولان محترم و بعد جامعه انسانی را از اهداف، مسوولیتها و حقوق خود آگاه کنیم.


 


منصوری درخصوص نقش کانون توانا در برگزاری جلسات هم اندیشی بین افراد دارای معلولیت سراسر کشور اظهار کرد: مسلما کانون توانا با تلاشهایی که از طرف دوستان می شود می تواند ضمن هماهنگی و جمع آوری همه نظرات معلولان، یک ید واحد ایجاد کند که این ید واحد هم قدرت و هم تمرکز زیادی خواهد شد. در نتیجه از موازی کاری ها جلوگیری خواهد کرد


 


منبع : کانون معلولین توانا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است