بعضی از معلولان مطالبات اجتماعی را فراموش کرده اند

5 خرداد 1395

رییس هیات مدیره تشکلهای معلولین اصفهان: بعضی از معلولان مطالبات اجتماعی را فراموش کرده اند


 


رییس هیات مدیره مجمع تشکلهای معلولین استان اصفهان گفت: به نظر می رسد برخی معلولان دچار روزمرگی شده و مطالبات اجتماعی و قوانین مربوط به خود را فراموش کرده اند.


 


محمدرضا طاهری در حاشیه “چهارمین مجمع هم اندیشی سازمانهای مردم نهاد معلولان” : بزرگترین مشکل و دغدغه ای که ما معلولان داریم این است که خودمان را نشناخته ایم و وضعیت خودمان را هنوز درک نکرده ایم. به همین دلیل نمی دانیم مطالبات اجتماعی مان چیست.


 


وی افزود: اگر بتوانیم خودمان را به زبان واحد و مشترک برسانیم و در کنار آن نسبت به بالا بردن سطح آگاهی مسوولان و کسانی که امور اداری ـ سیاسی جامعه مدنی را بر عهده دارند اقدام کنیم، می توانیم بسیاری از مشکلاتمان را با دادن طرح و برنامه حل و فصل کنیم. اینگونه نشستها و تبادل افکار و تجربیات می تواند یک کارگاه عملی برای رسیدن به این هدف باشد.


 


طاهری با بیان اینکه متاسفانه بعضا معلولان دچار روزمرگی شده و به دنبال بعضی مسائل سطحی هستند، گفت: به نظر می رسد برخی معلولان مسائل کلان را فراموش کرده اند. به عنوان مثال چرا باید بعد از ۱۲ سال اصلاح قانون جامع حمایت از معلولان به مجلس ارایه شود؟


 


رییس هیات مدیره مجمع تشکلهای معلولین استان اصفهان ادامه داد: اگر ما قویتر، هماهنگ تر و با برنامه جامع و مدونی روی قوانین مربوط به معلولان که مباحث کلان محسوب می شوند وارد می شدیم راحت تر می توانستیم اصلاحات را انجام دهیم. اما هم اکنون نیز درخصوص تدوین و تکمیل این قانون، بعضی از معلولان مشارکت فعال نداشته و ندارند.


 


وی، انتظار سازمانهای مردم نهاد معلولان از دولت را توجه به اشتغال افراد دارای معلولیت دانست و گفت: ما انتظار نداریم در یک پروسه زمانی کوتاه همه معلولان بیکار شاغل شوند؛ چرا که تعداد قابل توجهی از افراد غیر معلول نیز بیکار هستند. اما انتظار داریم با توجه به اینکه سبد هزینه زندگی افراد معلول از افراد تندرست فراتر است اولویت های خاصی را مسوولان برای ما در نظر بگیرند.


 


طاهری تصریح کرد: مهمترین دغدغه معلولان بحث مناسب سازی مبلمان شهری است. اگر این کار صورت بگیرد و معلولان بتوانند در عرصه های مختلف اجتماع حضور پیدا کند می توانند نسبت به فرهنگ سازی برآوردن مطالبات اجتماعی، یار و مددکار مسوولان و خدمتگزاران نظام باشند.


 


منبع : کانون معلولین توانا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است