مشاور مرکز ضایعه نخاعی ایران مطرح کرد: بیست روز کمک بهزیستی برای سه ماه

5 خرداد 1395

مشاور ارشد مرکز حمایت از معلولین ضایعه نخاعی ایران گفت: لوازم بهداشتی که بهزیستی به منظور استفاده برای سه ماه در اختیار معلولان ضایعه نخاعی قرار می دهد قبل از ۲۰ روز تمام می شود.


 


کاظم البرزکوهی : شورای نگهبان به خاطر روش آماده شدن لایحه حمایت از حقوق معلولان که تقریبا اختیار قانون گذاری نمایندگان سلب شده و از طریق کمیسیونهای مختلف مجلس به شورای نگهبان ارسال شده بود آن را نپذیرفت و هم اکنون مجددا به مجلس آمده که البته در این دوره کار چندانی نمی شود کرد و امیدواریم در مجلس بعد به تصویب برسد.


 


وی افزود: تمام تلاش ما که “چهارمین مجمع هم اندیشی سازمانهای مردم نهاد معلولان” جمع شده ایم این است که سعی کنیم لایحه حمایت از حقوق معلولان هرچه سریعتر سامان پیدا کند.


 


مشاور ارشد مرکز حمایت از معلولین ضایعه نخاعی ایران با بیان اینکه اصلاحیه قانون ۱۶ ماده ای حقوق معلولان نسبت به قانون قبلی که هیچ ضمانت تامین مالی نداشت بسیار بهتر است، تصریح کرد: قانون اصلاحی بیشتر نکات مورد نیاز تمامی معلولان را در نظر گرفته و چون عموما ضایعه نخاعی ها از گروههایی هستند که بیشترین مشکلات را دارند، در بعضی از مواد به شکل ویژه برای کسانی که این افراد که با معلولیتهای سخت رو به رو هستند امتیازاتی قائل شده است. البته این امتیازات به این دلیل است که این افراد نیاز به مراقبت بیشتری دارند.


 


البرزکوهی با اشاره به برخی مشکلات افراد ضایعه نخاعی گفت: بزرگترین مشکل ضایعه نخاعی ها فعلا این است که اولا به صورت عادی نیاز شدیدی به لوازم بهداشتی و درمان زخم بستر دارند که متاسفانه چیزی که از طرف بهزیستی توزیع می شود به اندازه کافی نیست؛ لوازمی در حد ۲۰ روز را برای ۳ ماه اختصاص می دهند و کیفیت‌ها عموما پایین است.


 


وی یادآور شد: با توجه به اینکه معلولان ضایعه نخاعی توانایی کار کردن ندارند باید سهمیه مستمری آنها افزایش یابد. همچنین تمهیدات ویژه ای برای عبور و مرور معلولان در نظر گرفته شود. در حال حاضر سامانه حمل و نقل معلولان پایتخت سرویسهای محدودی ارایه می کند؛ در حالی که متقاضیان استفاده از خدمات آن بسیار زیاد هستند.


 


منبع : کانون معلولین توانا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است