احداث مرکز توانبخشی معلولان در قزوین نیازمند واگذاری زمین است

4 مرداد 1395

در پی درخواست جمعی از معلولان در خصوص بررسی چرایی احداث نشدن مرکز جامع توانبخشی معلولان در استان قزوین و انتقال مطالبات خود به خبرگزاری مهر استان قزوین، این خبرگزاری، موضوع یاد شده را مورد بررسی و پیگیری قرار داد.


 


هفته گذشته محمدرضا هادی پور، مدیرعامل کانون معلولان توانا در گفت وگو با خبرنگار مهر از نبودن مرکز جامع توانبخشی معلولان در استان گلایه کرده و گفته بود: در حال حاضر افراد دارای معلولیت در استان برای تهیه اعضای مصنوعی بدن ناچار به رفت و آمد به پایتخت هستند که این امر با توجه به شرایط جسمی خاص افراد دارای معلولیت برای آنان دشوار است.


 


هادی پور این را هم گفته بود که نبود مرکز جامع توانبخشی معلولان در استانی مانند قزوین شایسته این استان نیست.


 


هفته هلال احمر امسال بود که رئیس جمعیت هلال احمر در سفر به استان قزوین و نشست با استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین از اختصاص سهمیه به استان قزوین برای احداث چنین مرکزی خبر داد؛ اما اکنون نتیجه چندانی مشهود نیست که علت آن را باید جستجو کرد.


 


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در هفته هلال احمر به همراه معاونان و مدیران این جمعیت در دیدار با داود محمدی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، بار دیگر این خبر را اعلام کرد.


 


اینها مواردی است که خبرنگار مهر در پیگیری های خود و نیز گفتگو با جمعی از افراد دارای معلولیت به آن دست یافته و در ادامه تهیه گزارش برای یافتن پاسخ، به سراغ حمید ره انجام، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین رفت.


 


ره انجام اما واگذار نشدن زمین را علت احداث نشدن مرکز جامع توانبخشی معلولان در این استان عنوان کرد.


 


وی گفت: در سفر رئیس جمعیت هلال احمر به استان مقرر شد جمعیت هلال احمر کار احداث مرکز جامع توانبخشی معلولان و تامین و استقرار نیروی متخصص را انجام دهد و تامین زمین آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین صورت گیرد که استاندار قزوین نیز برای تامین آن از سوی استان اعلام آمادگی کرد.


 


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین ادامه داد: با این حال با گذشت بیش از دو ماه از آن نشست هنوز زمین مورد نیاز برای احداث مرکز جامع توانبخشی معلولان تامین نشده و قول هایی مبنی بر اختصاص قطعه زمینی در محوطه بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی داده شده است.


 


ره انجام تصریح کرد: احداث این بیمارستان هنوز آغاز نشده و فقط زمین آن در ابتدای شهرک کوثر مشخص شده حال آنکه به دلیل فوریت احداث مرکز جامع توانبخشی در استان قزوین، در صورت احداث نشدن مرکز ممکن است سهمیه قزوین بازپس گرفته و به استان های دیگر واگذار شود.


 


وی عنوان کرد: در حال حاضر استانهای همجوار قزوین مانند همدان، زنجان و تهران از مرکز جامع توانبخشی معلولان برخوردارند و استان البرز نیز دریافت سهمیه را پیگیری می کند که در صورت آماده نبودن قزوین، ممکن است سهمیه استان ما به کرج واگذار شود.


 


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین خاطرنشان کرد: پیشنهاد و درخواست ما از دانشگاه علوم پزشکی، واگذاری زمینی دربیمارستان ولایت بود تا هر چه سریع تر نسبت به آغاز ساخت آن اقدام شود.


 


ره انجام اضافه کرد: این مرکز در صورت احداث، دارای بخش هایی برای مراجعه معلولان، خدمات رسانی به آنان، بستری و فضایی برای استراحت و اسکان همراهان است و می تواند به مردم شهرها و استانهای دیگر نیز خدمات رسانی کند.


 


وی اضافه کرد: برای مرکز جامع توانبخشی معلولان استان قزوین ۵۰ تا ۱۰۰ تخت خواب پیش بینی شده و راه اندازی آن ضرورتی جدی برای استان محسوب می شود که در این خصوص پیگیری هایی نیز از سوی استانداری قزوین صورت گرفته است.


 


خبرگزاری مهر درصدد است این موضوع را تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری کند و یافته های خود را در اختیار مخاطبان خود به ویژه جامعه معلولان قرار دهد.


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است