رضایی: از نظر مدال‌آوری شرایط بهتری نسبت به لندن داریم

3 مرداد 1395

سرمربی و مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی معلولان با اشاره به وضعیت خوب دوومیدانی‌کاران اعزامی به پارالمپیک ریو اظهار کرد مدال‌های بیشتری نسبت به المپیک قبل می‌گیریم.


 


بهمن رضایی با اشاره به افزایش تعداد سهمیه‌های دوومیدانی معلولان از 18 سهمیه در المپیک لندن به 25 سهمیه در ریو خاطر نشان کرد: در لندن از 18 ورزشکار اعزامی، موفق به کسب 13 مدال (پنج مدال طلا، پنج مدال نقره و سه مدال برنز شدیم) اما در این دوره از رقابت‌ها که تعداد ورزشکاران به 25 نفر افزایش پیدا کرده است، امید زیادی به کسب مدال‌های بیشتر و خوش‌رنگ‌تر داریم. البته به دنبال آن هستیم در صورت موافقت IPC (کمیته ملی پارالمپیک)، یک سهمیه ورودی برای مریم سلطانی که رکوردهایش نزدیک به کسب سهمیه است نیز دریافت کنیم. اگر این اتفاق رخ دهد، در ریو 23 دوومیدانی‌کار مرد و سه دوومیدانی کار زن عازم برزیل خواهند شد.


 


رضایی شانس کسب مدال در رشته پرتاب‌ها را نسبت به سایر مواد دوومیدانی بیشتر ارزیابی کرد و افزود: با توجه به تجربه هفت دوره حضور در بازی‌های پارالمپیک، یقین دارم بیشترین مدال آوری ما در ریو در پرتاب‌ وزنه و در بخش مردان خواهد بود. همچنین با توجه به این که تعداد مدال‌ها و رکوردهای ما در رنکینگ جهانی بالا است، طی پیش‌بینی‌های به عمل آمده مطمئنم وضعیت‌مان نسبت به لندن خیلی بهتر خواهد بود.


 


سرمربی و مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی معلولان در ادامه در پاسخ به این پرسش که چقدر امید به کسب مدال در بخش زنان وجود دارد نیز خاطر نشان کرد: از نظر مدال آوری قولی نمی‌دهم اما می‌گویم که هر سه ورزشکار به مرحله فینال راه پیدا خواهند کرد.


 


سرمربی تیم ‌ملی دوومیدانی معلولان با اشاره به اردوی 10 روزه تیم ‌ملی در آذربایجان نیز تصریح کرد: با همکاری و حمایت کمیته ملی پارالمپیک و انجمن دوومیدانی، اردوی مشترکی را از چهارم تا پانزدهم مرداد ماه با تیم ‌ملی دوومیدانی معلولان آذربایجان برپا خواهیم کرد تا قبل از اعزام تیم ‌ملی دوومیدانی به پارالمپیک ریو، چند دیدار تدارکاتی با این تیم برگزار کنند. بعد از بازگشت نیز اردوهای تیم ‌ملی دوومیدانی به صورت غیر متمرکز در سه منطقه تهران، تبریز و خرم آباد پیگیری خواهد شد. در نهایت تیم ‌ملی دوومیدانی اردوی متمرکزی را در تهران از چهارم تا دهم شهریور ماه قبل از اعزام تیم به ریو برگزار خواهد کرد.


 



رضایی در ادامه خاطر نشان کرد: در تیم اعزامی به ریو، سه دوومیدانی کار کم‌بینا و نابینا در بخش پرتاب‌ها داریم. سامان پاکباز و سجاد نیک پرست، دو ورزشکار ما در پرتاب‌ها هستند که امید زیادی برای مدال طلا داریم. همچنین در دو، حمید اسلامی، دونده نابینایی است که امید کسب مدال طلا در 1500 متر توسط این ورزشکار زیاد است. البته پیمان نصیری در 1500 متر و احمد اوجاقلو در 100 متر کلاس قطع عضو، تیم از امیدهای ما برای کسب مدال هستند.


 


بهمن رضایی با اشاره به جوانگرایی تیم اعزامی به پارالمپیک ریو نسبت به لندن،‌ در ادامه اظهار کرد: در این دوره از بازی‌های پارالمپیک ریو و به خاطر کلاس‌بندی پزشکی، چون 6 ورزشکار مدال آور لندن را در ریو از دست دادم، سعی کردیم با جوانگرایی تیم و انتخاب بیشترین نفرات، تیمی با ترکیب جوانان و با تجربه‌ها را راهی برزیل کنیم. به طوری که از 25 ورزشکار اعزامی ریو، هشت نفر را ورزشکاران باتجربه و مابقی دوومیدانی‌کاران جوان تشکیل می‌دهند تا ضمن کسب تجربه در چنین رویداد مهمی، پشتوانه‌های خوبی برای تیم ‌ملی و آینده دوومیدانی باشند. مطمئنم این تیم می‌تواند در چند دوره پارالمپیک‌ آینده نیز حضور پیدا کند.


 


سرمربی و مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی در پایان خاطر نشان کرد: امید زیادی به تیم اعزامی به پارالمپیک ریو دارم. بدون شک از نظر مدال آوری بهترین شرایط را در ریو خواهیم داشت.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است