فراخوان جایزه توانمندسازی معلولان از طریق فناوری های اطلاعاتی 2016

14 مرداد 1395

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در راستای اهداف راهبردی خود به ویژه در بخش اطلاعات و ارتباطات، درصدد است با بکارگیری هرچه بیشتر فناوری های ارتباطات و اطلاعات، موانع دسترسی به اطلاعات و دانش را از میان برداشته و با اشاعه آموزش و ترغیب مشارکت همگان «ایجاد جوامع دانش مدار، فراگیر و منسجم» را محقق سازد.


در همین راستا، جایزه امیر جابر احمد آل صباح با هدف ارتقای سطح کیفی زندگی معلولان به افراد یا سازمان هایی که در توسعه دسترسی افراد معلول به اطلاعات و توانمندسازی آنان از طریق بکارگیری فناوری، منابع و راه حل های دیجیتالی سهم بسزایی ایفا کرده اند، اعطا می شود.


مبلغ این جایزه که هر دو سال یکبار با حمایت مالی دولت کویت اعطا می شود 40 هزار دلار آمریکا است و برندگان جایزه به توصیه هیأت ژوری توسط مدیرکل یونسکو انتخاب می شوند.


یونسکو در سال 2016 با انتشار فراخوان از افراد و مؤسساتی که با اجرای مجموعه ای از پروژه ها و برنامه ها، منابع و ابزارهای دیجیتال، سطح توانمندی معلولان را ارتقا داده اند خواسته است تا بر اساس قواعد و دستورالعمل اعطای جایزه، مستندات مربوط به نامزدهای پیشنهادی خود را حداکثر تا تاریخ 15 سپتامبر 2016 (25 شهریور 1395) به یونسکو ارسال کنند.


در فراخوان این جایزه سه محور در خصوص فعالیت های توانمندسازی معلولان در سال 2016 تعیین شده که لازم است متقاضیان دریافت جایزه در این 3 محور فعالیت کرده باشند.


این محورها شامل 'تنظیم سیاست ها و دستور العمل ها و کمک به همکاری و مشارکت شرکا'، 'توسعه راه حل های دیجیتال از جمله ابزار و منابع مورد نیاز' و 'ظرفیت سازی و تقویت نیروی انسانی به منظور ایجاد، تطبیق و استفاده از راه حل های دیجیتالی با هزینه مناسب و وضعیتی پایدار' است.


علاقمندان به کسب اطلاعات از سوابق، قواعد، دستور العمل، معیارها و فرآیند پذیرش جایزه می توانند به نشانی اینترنتی


http://en.unesco.org/prizes/digital-empowerment مراجعه کنند.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است