رقابت نمایندگان قم در دوومیدانی آزاد معلولین کشور

14 مرداد 1395

بعد از افتخارآفرینی دو و میدانی‌کاران معلول استان قم در مسابقات قهرمانی لیگ جانبازان و معلولین کشور در تیر ماه سال جاری، اکنون انجمن دو و میدانی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین برگزاری مسابقات آزاد این رشته بین مدعیان از سراسر کشور برنامه‌ریزی کرده است.


 


رقابت‌های آزاد دو و میدانی جانبازان و معلولین ایران روز بیست و یکم مرداد ماه برگزار می‌شود و با توجه به اینکه مسابقات آزاد اعلام شده، دیگر سهمیه‌ای برای هیأت‌های استانی در نظر گرفته نشده و امکان حضور در این رقابت‌ها برای تمام معلولین دو و میدانی‌کار وجود دارد.


 


این در حالی است که در رشته دو و میدانی جانبازان و معلولین هر ساله مسابقات قهرمانی کشور و لیگ باشگاه‌ها برگزار می‌شود اما به دلیل هزینه بالای مسابقات باشگاهی و همچنین سهمیه مشخصی که برای قهرمانی کشور پیش‌بینی شده، این امکان وجود دارد که تعدادی از ورزشکاران امکان حضور در چنین میادینی را نداشته باشند.


 


بر همین اساس انجمن دو و میدانی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین کشورمان تصمیم گرفته تا مسابقات آزاد قهرمانی کشور را در این رشته برنامه‌ریزی و برگزار کند و از این طریق تمام ورزشکاران علاقمند و مستعد از سراسر کشور شرایط حضور در مسابقات را به دست بیاورند.


 


بدین‌ترتیب مسابقات آزاد دو و میدانی معلولین کشور در هر دو بخش آقایان و بانوان و با حضور دو و میدانی‌کاران معلول تمام رده‌های سنی برگزار می‌شود و تا کنون بیش از 70 دو و میدانی‌کار در مواد و کلاس‌های مختلف پزشکی برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.


 


انجمن دو و میدانی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین قصد دارد در این مسابقات دو و میدانی‌کاران شرکت کننده از تمام استان‌ها را مورد ارزیابی قرار داده و با توجه در پیش بودن مسابقات جهانی سال 2017 برترین‌ها را برای حضور در اردوی تیم‌‌های ملی مردان و بانوان ایران انتخاب کند.


 


این در حالی است که رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی معلولین جهان در سال آینده میلادی، تیر ماه 1396 به میزبانی کشور انگلیس در شهر لندن برگزار می‌شود و هر دو و میدانی‌کاری که بتواند از زمان مسابقات آزاد امسال به رکوردی معادل نفر پنجم جهان دست پیدا کند، زیر پوشش حمایتی انجمن دو و میدانی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین کشورمان برای اعزام به این رقابت‌ها قرار خواهد گرفت.


 


رقابت‌های آزاد دو و میدانی قهرمانی جانبازان و معلولین کشور روز پنجشنبه بیست و یکم مرداد ماه با حضور ورزشکارانی از استان‌های مختلف ایران به میزبانی پیست دو و میدانی مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران برگزار خواهد شد و نمایندگان قم بعد از کسب 17 مدال از هر دو بخش آقایان و بانوان مسابقات لیگ دو و میدانی جانبازان و معلولین ایران در تیر ماه سال جاری، به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند.


 


منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است